Zadel met schoudervrijheid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Zadel met schoudervrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 10:10

Binnenkort ga ik voor Sammy, onze grote E pony, op zoek naar een ander dressuurzadel.

Nadat zijn KN Tango uit onze garage is gestolen, hebben we een tweedehands Prestige Top Dressage voor hem gekocht. Sammy is geen bewegingswonder, maar met de Prestige is zijn voorbeengebruik stukken beter dan met de KN. Echter, sinds kort is mijn dochter fanatiek met Sammy aan de slag en ze vind de Prestige vreselijk zitten. Met name de wrongen zitten haar in de weg. De KN vond ze ook niet fijn. Voor haar eigen paard heeft ze een Kentaur Penelopa, die vind ze wel fijn.

Ik heb m'n dochter beloofd dat er een ander zadel komt als ze winst in het M heeft gereden. Het budget is niet zo groot, zo rond de 1.000 euro. Dus ik zoek dan een tweedehands zadel of een zadel wat nieuw in de prijsklasse van de Kentaur zit. Ik lees veel over Wow, maar zijn die voor dat budget tweedehands te vinden? En is het niet lastig om die goed passend te krijgen?

Wie heeft er suggesties?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Zadel met schoudervrijheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:17

Zelf merkte ik plots een gigantische vooruitgang in de uitgestrekte draf (en nog vele andere dingen) toen ik boomloos ging rijden. Ze hebben met zo'n zadel echt alle mogelijke schoudervrijheid, je hulpen komen ook fijner door.
Ik zeg altijd maar, je kunt ook niet de liefde bedrijven met een stuk staal of hout er tussen, dus waarom wel zo willen paardrijden. :+

Het tijdperk dat de boomloze modellen zo lelijk waren dat je er nog niet dood op gevonden wil worden, is gelukkig ook voorbij. De barrydale: http://www.boomloosrijden.nl/barrydale-groot.html is imo toch wel een vrij sjiek model waar je echt geen gek figuur mee slaat in de ring. :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 10:38

Zonder hier een discussie te beginnen over de voors en tegens van boomloos, het wordt geen boomloos :)
Ben er niet op tegen, heb zelf een BF Arizona, maar zoek nu een zadel met boom! Bedankt voor het meedenken!

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:47

Waarom koop je niet nog een kentaur penelopa? Daar weet je zeker daar ze fijn op zit. Of is dat niet passend te maken op de pony? Ik heb zelf ook de penelopa voor 250 euro 2ehands gekocht.en een vriendin van mij ook voor 350 euro. Allebei nog zo goed als nieuw!

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:52

Ik heb ook deze week rondgekeken voor een nieuw zadel. ook een met schoudervrijheid en ik kwam terecht bij een zaldi new kent. vanwege mijn zit moet ik een open zit hebben met weinig kniewrong en dat heeft dit zadel. nieuw zijn zaldi zadels rond de 1090 euro. misschien eens een aanrader om te kijken of dat iets is.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 11:09

Amyyy, mijn eerste gedachte was ook een Kentaur. Maar hoe is het met de schoudervrijheid? Helaas past de Kentaur die we hebben niet op Sammy, we kunnen het dus niet uitproberen. Ik heb ergens op Bokt gelezen dat de Artemis meer schoudervrijheid zou geven. Iemand daar ervaring mee?

Barrelover, de Zaldi kan misschien wel iets zijn. Ik ga eens googlen.

barrelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:14

ollashop verkoopt zaldi zadels en nombrado hier op bokt is daar van. Echt een super leuke vrouw. Als het je iets lijkt kun je haar altijd wel bellen voor informatie.

Welk zadel je ook kiest. Heel veel succes met een goede vinden en natuurlijk heel veel plezier ervan!