beenbeschermers die het been koel houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

beenbeschermers die het been koel houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 20:18

hallo, ik ben opzoek naar been beschermers de benen van mij paard koel houden. zelf dacht ik aan dalmar of premiere equine. heeft iemand hier ervaring mee, of weet iets anders?
geen beschermers is altijd het best, maar dat wil ik niet.

geerke

Re: beenbeschermers die het been koel houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:20

ik heb er geen ervaring mee....maar wat ik mij afvraag...als je de pezen koel houdt gaat het bloed minder snel stromen.Is dat goed dan?
Geen beschermers is helemaal niet goed...

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 20:21

maar ik bedoel eigenlijk dat het niet zo heel warm word, dat het gaat zweten en zo dat is ook niet goed

Emmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:26

Waarom wil je niet zonder peesbeschermers rijden? Zolang ze niet nodig zijn zijn ze altijd slecht.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-12 20:27

omdat ie wel eens gek kan doen en ik geen blessuurers wil.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:50

Ik heb beschermers van Dalmar, de Speed geloof ik.
edit, idd de Speed, deze dus:
Afbeelding

De benen van mijn haflinger worden er absoluut minder warm onder dan onder 'gewone' neopreen beschermers, maar op een zomerdag na een stevige buitenrit zijn ze nog steeds wel nat (al is het maar omdat het zweet in stralen vanaf zijn lijf langs zijn benen naar beneden loopt). Maar goed, ook als ik zonder beschermers rijd zouden zijn benen nat worden in de zomer. En zonder beschermers is altijd koeler dan met natuurlijk.
Maar met rustige stapritjes blijven zijn benen nu droog waar ze anders al wel begonnen te zweten, het doet dus wel wat :j
Ben er wel heel erg tevreden over, de beschermers nemen ook geen vocht op, dus na gebruik even afspoelen, uitschudden, ophangen en de volgende dag weer kurkdroog en klaar voor gebruik, waar neopreen dingen veel langer nat blijven.
En de carbon plaat aan de achterzijde maakt de peesbeschermer goed sterk en schokabsorberend, maar houdt m tegelijkertijd licht.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 20:27

niemand meer die mij wil helpen?

makailash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 20:39

Het beste is gewoon zonder...... zo snel heb je echt geen peesblessure als je paard eens een rare sprong maakt....die komen meer voor door overbelasting en verkeerd rijden en al die rommel om de benen.Deed het vroeger ook en om de haverklap kreupel de ene keer een wondje door de peesbeschermers de andere keer toch een licht geblesseerde pees omdat het toch te warm werd onder de beschermers....sinds ik zonder rij nooit geen last meer gehad....en ze maken vaak genoeg een rare sprong....!!!

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 20:41

de mijne staat zelfs met peesjes en springschoenen buiten, dus met het rijden ook echt niet zonder. als hij dalijk thuis staat, mag hij wel zonder de wei op, maar nu kan hij niet zo lang buiten staan en doet hij gek.