Zoals de titel al vermeld, kan een westernpad onder een vzhzadel? Ik heb vzhdekjes voor onder mijn vzhzadel(duh logisch :p) in maat full, maar ik vindt ze niet goed passen onder het zadel. Het is een 18 inch zadel dus een dekje maat full hoort daar toch gewoon goed onder te passen? Full is voor zover ik weet het grootste maat dekje, of zijn er nog grotere maten? Zo niet, zou het dan mogelijk zijn om een westernpad onder het zadel te leggen? Of zijn deze daar niet voor geschikt? Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!
Nee zou dat zeker niet doen. Die zijn erg dik en daarmee wordt je zadel smaller. maar raar dat je dekjes niet passen heb er zelf nog nooit last mee gehad. Wat heb je voor een merk zadel. of heb je en foto.
troi
Geplaatst: 19-01-12 14:09
Westernpads zijn heel dik, minstens 2 cm, dit omdat een westernzadel geen kussens heeft is het pad zo ontworpen dat het de gehele demping doet. Dat gaat dus de hele pasvorm van je zadel veranderen, zou ik zeker niet doen. Een westernblanket aan de andere kant is wel dun (want hoort over het pad heen) en zou misschien wel kunnen maar dan zou ik wel goed kijken welk materiaal het is want dat is weer niet zo ontworpen om bijv goed zweet op te nemen en dat wil je wel onder een engels zadel. Als ik jou was zou ik nog even doorzoeken naar een groter dekje want de blankets zijn ook nog eens niet goedkoop omdat ze voor de show zijn en dus vaak vol met bling en fraaie patronen http://www.wildwestern.nl/index.php?opt ... &Itemid=24
oke dankjewel voor jullie reacties! @koetjeboe: Ik heb een norton Rexine kunststof vzhzadel, ik heb alleen geen foto maar misschien dat je een plaatje op google kan zoeken. De dekjes zijn net iets te kort naar mijn idee, want het zadel komt net boven het stukje waar je singel doorheen moet en als je op de rug kijkt waar de achterkant van het zadel ligt, houd ik nog maar 2 cm van het dekje over. Naar mijn idee is dat te weinig. Voor de rest zit het zadel als gegoten en zijn daar geen op of aanmerkingen aan te vinden.
Anoniem
Geplaatst: 19-01-12 14:27
troi schreef:
Westernpads zijn heel dik, minstens 2 cm, d
Onzin, een halve inch is al een zeer gangbare maat.
Doubtless
Geplaatst: 19-01-12 14:28
Zoals jij het beschrijft past het prima hoor. Het dekje is gemaakt om je zadel te beschermen tegen zweet. Zolang het zadel er dus niet overheen komt lijkt het mij dat er niks aan de hand is.
Al een een pad geprobeerd? Ik heb een veelzijdigheidszadels met langere keilkussens, toch heb ik voor en achter ruimte over dat het dekje onder mijn zadel uitsteekt. ik heb van die nouvelpads
Kaspar
Geplaatst: 19-01-12 14:56
Een westernpad is vele malen dikker dan een gewoon dekje. Hierdoor zal je zadel dus smaller worden en niet goed meer op je paard passen. Wat wel zou kunnen is een western blanket (zo'n dun geweven kleedje). Deze zijn net zo dun als een katoenen dekje.
Een andere optie is om dekjes te laten maken. Er is een bokker welke tuig onderleggers maakt die ook dekjes maakt. Via google zoekterm tuigonderlegger vind je haar wel.
Je zou een westernblanket kunnen overwegen i.p.v. een westernpad.. Blankets zijn veel dunner. Pads zijn dik, omdat westernzadels geen kussens hebben. een VHZ zadel heeft al kussens, dus daar zou je alleen een blanket onder kunnen leggen
Je kan ook merken vergelijken. Ik weet niet of het bij vzh ook zo werkt, maar bij dressuur modellen zijn die van kieffer bijvoorbeeld langer dan die van BR.
oke allemaal bedankt! die nouvelpads zijn wel erg leuk!
Evelyne79
Geplaatst: 20-01-12 13:04
Samantha89 schreef:
oke allemaal bedankt! die nouvelpads zijn wel erg leuk!
en ook erg fijn!
DubbelFun
Geplaatst: 21-01-12 15:05
Ipv een westernpad of blanket zou je een western underliner/underpad kunnen proberen. Die heb je in vilt in verschillende diktes en al dan niet met een rugvorm er in. ook zijn ze er in 'puffer'soort, dus van stof met stepp/blokjes motief er in genaaid. Meestal zijn deze underliners iets van 70.75 cm lang. De simpele vilt-versie kun je zelf ook nog iets korter maken c.q. in vorm knippen.