Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.

S_en_Z schreef:Misschien als je niet zoveel rijd meggiemeg.. maar met mijn 5x per week te paard zitten is het na 6mnd echt nodig om de zadelmaker er al bij de laten komen...
(nu is het zelfs pas 4 mnd geleden en ik twijfel al omdat hij ietsjes schuift....)
Bij intensief gebruik wordt zelfs 6 mnd geadviseerd, bij minder intensief gebruik iets langer.
Als je een 2e hands zadel koopt is deze 9 van de 10x absoluut niet recht. Zo te horen komt deze niet bij een zadelmaker vandaan.. dus wss moet hij wel "gecorrigeerd" worden.
meggiemeg schreef:S_en_Z schreef:Misschien als je niet zoveel rijd meggiemeg.. maar met mijn 5x per week te paard zitten is het na 6mnd echt nodig om de zadelmaker er al bij de laten komen...
(nu is het zelfs pas 4 mnd geleden en ik twijfel al omdat hij ietsjes schuift....)
Bij intensief gebruik wordt zelfs 6 mnd geadviseerd, bij minder intensief gebruik iets langer.
Als je een 2e hands zadel koopt is deze 9 van de 10x absoluut niet recht. Zo te horen komt deze niet bij een zadelmaker vandaan.. dus wss moet hij wel "gecorrigeerd" worden.
Klopt je moet gewoon kijken en denken met goed verstand, als je twijfelt dat het zadel niet goed ligt laat je er naar kijken.
Het ene paard veranderd ook meer dan de andere.
Ik rijd gemiddeld een 3x per week en verder wordt er gelongeerd of aangespannen gereden.
Maar als je in de praktijk kijkt hoe weinig mensen al jaarlijks een zadelmaker laten kijken... de mensen zoals jij die dan 2x per jaar iemand laten kijken zijn dan in mijn ogen een uitzondering, dat gebeurt niet vaak in mijn omgeving. Sommige laten het eens in de zoveel jaar pas iemand kijken..