kapotte kogels... welke bescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

kapotte kogels... welke bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 22:44

Mijn paard heeft een blessure aan het achterbeen, waardoor ze pijn heeft bij het opstaan (we gaan maandag naar de kliniek).
Op de een of andere manier probeert ze dat been te ontzien door op haar kogels omhoog te krabbelen. Gevolg: kogels kapot.
Nu wil ik haar graag 24 uur per dag met bescherming laten lopen. De meeste beschermers zijn natuurlijk gemaakt om de pezen aan de achterkant te beschermen, ik zoek iets voor de voorkant. Een soort skate-beschermers zeg maar :D
Het liefst iets wat de druk goed verdeeld, want ze moet er iig tot maandag 24 uur per dag mee rondlopen.

Ik ben echt volledig niet thuis in de beenbescherming. Heeft iemand misschien een suggestie wat voor een beschermer ik het beste kan aanschaffen? bandages vind ik geen optie omdat die kunnen afzakken.

mltex

Re: kapotte kogels... welke bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:48

Er zijn 3in1 beschermers en strex & flex van divoza die beschermen voorkant ook. Maar 24/7 lijkt me niet aangenaam voor paard, zal dan ook wel gaan irriteren/schuren. Misschien alleen snachts in box?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:57

Ik denk toch dat je uitkomt op stalbandages met doeken eronder. Waarom moet je paard er echt 24 uur p/dg mee staan? Loopt ze 24/7 buiten dan?

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 23:22

Ze loopt in een hit-actief stal. Ze heeft eigenlijk alleen met het opstaan pijn, maar dat loopt ze er daarna zelf uit. Eigenlijk dus voor de blessure heel fijn. Het is dat ik haar laatst zag liggen en opstaan, anders had ik het niet eens gezien. T'is een beetje kiezen tussen twee kwaden :\
Helaas kan ik haar niet influisteren dat ze alleen nachts mag gaan liggen of alleen overdag :\

niesewies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:24