Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:Ook zonder neusriem is er prima te rijden, ik gebruik ze al jaren niet meer. Het geeft je een open blik of je handen en houding goed genoeg zijn!
. Probleem opgelost toch??? petitparis schreef:bij de dressuur doe ik de sperriem er alleen maar aan omdat het nu eenmaal aan m'n hoofstel zit en ik het mooier vind, dus hij zit heel los, krijg er nog 4 vingers bij tussen.
Wanneer ik galoptraining op de renbaan ga doen dan doe ik hem wel strakker, omdat m'n paard anders z'n tong over het bit gooit en er vandoor gaat. En dat is imo niet de bedoeling. Mijn paard trekt zelf totdat ze haar tong over het bit of meer teugel krijgt en dan gaat ze er als een idioot vandoor.

petitparis schreef:bij de dressuur doe ik de sperriem er alleen maar aan omdat het nu eenmaal aan m'n hoofstel zit en ik het mooier vind, dus hij zit heel los, krijg er nog 4 vingers bij tussen.
Wanneer ik galoptraining op de renbaan ga doen dan doe ik hem wel strakker, omdat m'n paard anders z'n tong over het bit gooit en er vandoor gaat. En dat is imo niet de bedoeling. Mijn paard trekt zelf totdat ze haar tong over het bit of meer teugel krijgt en dan gaat ze er als een idioot vandoor.
.
vuurneon schreef:Ik rijd altijd met een sperriem, mijn pony reageert er beter op dan zonder sperriem. Nee, tuurlijk snoer ik het niet aan en hij kan er nog wel mee eten, t is net of hij het gewoon een fijner gevoel vind.
Ik zie daar geen probleem niet van in.
petitparis schreef:uhm ik rij met een dubbelgebroken bit en ze wordt 6x/week gereden
Dit zijn 3-4x rentrainingen. En als zij zonder dat ik de teugels aanneem ervandoor probeert te sneren tja wat moet ik dan doen, ze maar laten lopen en haar zin geven?
paardengekD schreef:vuurneon schreef:Ik rijd altijd met een sperriem, mijn pony reageert er beter op dan zonder sperriem. Nee, tuurlijk snoer ik het niet aan en hij kan er nog wel mee eten, t is net of hij het gewoon een fijner gevoel vind.
Ik zie daar geen probleem niet van in.
nee, maar soms wordt die strak aangetrokken...
Arabesk schreef:petitparis schreef:bij de dressuur doe ik de sperriem er alleen maar aan omdat het nu eenmaal aan m'n hoofstel zit en ik het mooier vind, dus hij zit heel los, krijg er nog 4 vingers bij tussen.
MIsschien moet je je eens afvragen waaróm je paard het tong over het bit gooit
Dat wordt in dit filmpje uitgelegd