erg fijn zadel lekker zit en een mooi uiterlijk..
Gekocht bij een geleerde MSFC'er met erg veeeel kennis en een goede naam..
Echter heb ik voor anderhalf jaar terug een ander paard gekregen met een totaal andere bouw, Nou je prima toch
dacht ik want mijn zadel kon versteld worden kwa boom en kon makkelijk aangepast worden op 'ieder' paard waren de woorden
van de verkoopster...
Echter is deze persoon toe nu toe al 4 x bij mij geweest en heeft iedere x maar iets gedaan (gevuld en de boom verbreed)
de voorlaatste x dat ze er was heeft ze het zadel versmald en gevuld met het motto ha ze heeft een veulen gehad dus haar bouw (van het paard dus)
is weer veranderd... prima dacht ik kan toch he?
Maar de klachten bleven van mijn paard af komen
bijten tijdens het opzadelen
niet stil blijven staan tijdens het opstijgen
tot bokken stilstaan kwaad worden en steigeren....
weer die goeie mevrouw laten komen dit is nu 2 maanden geleden ongeveer..
ze heeft het zadel ter plekke gevuld en mij een polypad in de handen geduwd onder het mom rijd hier maar even een tijdje mee om haar rug rust te geven..
Zo gezegd zo gedaan ik heb letterlijk 3 x met het pad gereden maar dit ding maakt mijn zadel nog smaller dan dat het was en de klachten
die bleven en de merrie gaat echt achteruit kwa rijden en compenseren in haar lichaam.
Nu heb ik vandaag een afspraak gehad met een andere zadelmaker die pas begonnen is en ook dezelfde opleiding heeft gedaan als mevrouw zadelmaker van hierboven en ze was echt stomverbaasd dat ze niet eerlijk gezegd had dat mijn huidig zadel niet vermaken is op mijn merrie
Mijn huidig zadel draagt niet in het midden en zal dit ook nooit kunnen doen doordat mijn huidig zadel gewoon niet past bij de bouw van mijn merrie..
Ik kon wel janken en ben echt wantrouwig op dit moment aangezien zadels behoorlijk duur kunnen zijn.
Op inruil krijg ik 3 x niks terug voor mijn huidige zadel omdat dit eerst helemaal opnieuw gevuld moet worden (dit was scheef en gebobbeld opgevuld!)
Ze had wat zadels bij zich en kwamen op 2 zadels uit mocht ik tot koop overgaan 1 ervan was de Kent en Masters met verwisselbare boom.
Wie heeft hier ervaring mee met deze zadels? Ik ben echt wantrouwig op dit moment en weet echt niet meer wat ik moet doen
ik voel me behoorlijk bezijkt en om de oren geslagen.