Fleecedekens met hals

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Fleecedekens met hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 18:23

Ik heb 2 weken geleden een fleecedeken bij EJ gehaald met hals in maat 195.
Mijn paard is 167 cm, dus dat moet wel passen.
Maar helaas kom ik thuis en ja hoor, hij is wel 2 maten te groot!
Als je hem in het eerste gezicht zo op doet, pas hij wel (iets aan de grote kans) maar als hij er dan mee door de wei gaat lopen, dan gaat de hals naar achter, en dus schuift de hele deken naar achter.

Vorige week dus ergens anders op internet weer een nieuwe fleecedeken maat 195 gekocht, ik zei nog zo van: Valt deze niet groter uit? Nee zeiden ze. En ja hoor, weer te groot, gelukkig niet zo groot als die van de EJ maar wel 1 maat te groot:S

Dus nu heb ik weer een aanbieding gezien op een andere site, en ze zeggen dat de deken normaal uitvalt, maar nu ik al 2x de mist in ben gegaan, neem ik denk ik maar maat 185. Aangezien ik hem vooral als onderdeken wil gebruiken voor onder mijn winterdeken(met hals) en hij er dus wel hele dagen mee in de wei loopt(ook als het regent) dus de fleecedeken mag absoluut niet te lang zijn.

Hoe ziet het bij jullie met die fleecedekens met hals? Of kopen jullie standaard altijd 1 maat kleiner?
Laatst bijgewerkt door Jooliieen op 17-01-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SaBiNa_S

Re: Fleecedekens met hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:25

Ik heb gewoon een 165 voor mn pony zoals altijd, is wel heel erg lang maar dat vind ik niet erg!

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 18:28

Waar heb je hem gehaald? Bij Epplejeck?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:33

Een fleecedeken met hals voor op de wei?? Die gebruik je toch alleen als uitzweetdeken?

Ze zijn juist vaak ruim zodat je ook op de hals blijven als ze hun hals laten zakken. De hals bevestig je aan het halster in dat geval.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:43

Jooliieen schreef:
Waar heb je hem gehaald? Bij Epplejeck?

haha geen idee, via mp. :+

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 19:09

Angela schreef:
Een fleecedeken met hals voor op de wei?? Die gebruik je toch alleen als uitzweetdeken?

Ze zijn juist vaak ruim zodat je ook op de hals blijven als ze hun hals laten zakken. De hals bevestig je aan het halster in dat geval.

Nee als onderdeken wou ik er graag ook 1 met hals, aangezien de hals van mijn winterdeken ongevoerd is.
Als het paard zijn hoofd nu zakt (met een te grote deken op) dan gaat de hals juist naar achter.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:11

Nooit problemen, maar mijn paard draagt ze ook niet in de wei :=

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:26

Fleece strekt sowieso snel mee met de haren naar achteren, ik zou daarvoor dan ook niet kiezen als onderdeken. Bij fleecedekens zonder hals gaat het nog wel, maar met hals is lastig. Kun je niet gewoon een een onderdeken met hals kopen? Neem aan dat de hele deken dan ongevoerd is, en niet alleen de hals? Of een losse gevoerde hals, en die erover of eronder doen?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:30

Ik koop m'n fleecedekens met hals juist 1 maat groter zodat deze goed blijven zitten op transport of op stal. Deze dekens zijn niet gemaakt om onder een deken te doen dan trekt nl de hele boel naar achteren. Daar kan je beter een speciale onderdeken voor kopen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:31

Mijn EJ deken niet hoor (de zafra uit mn hoofd?).. Ik als ik de lusjes aan het halster vast doe is hij niet te groot.. ik heb een 205 en in verhouding tot mijn andere dekens vind ik hem niet een maat (of zelfs 2) groter...
Verder zou ik net als Angela em niet adviseren als onderdeken voor in de wei.. op stal kan, maar voor buiten zou ik gewoon een 'echte' onderdeken kopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:36

Ik zou geen fleece als onderdeken gebruiken, dat trekt.. Dan zal je een wollen moeten pakken. Of een onderdeken.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:46

Ik heb een vantaggio fleecedeken met hals van Ooteman, deze kan je met 4 klittebanden aan het halster vastmaken. de maat 195 cm valt ook zo en ben er supertevreden mee.
Mss een tip?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:51

geen ervaring met fleecedekens met hals. Maar zowieso schuift fleece naar achteren. Ik gebruik het nooit of te nimmer nog als onderdeken rechtstreeks op het paard. Soms nog wel tussen een onderdeken en een outdoordeken, dan blijft het perfect liggen en zie je de eigenschappen van de werkelijke pasvorm en niet het effect van het met de haren mee schuiven...
Vriendin van mij heeft zelf een fleecehals gemaakt en die blijft wel redelijk goed zitten.

LindavHilten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:12

Je zou kunnen proberen om er een bucas zweetdeken onder te doen moet hals, die bleef bij mij altijd erg goed liggen en de hals bevestig je aan het halster of om de oren. Is geen fleece, maar ik vind ze zelf veel fijner dan fleece. je hebt een dunne en een dikke variant (power cooler en shamrock power).

Succes!

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:54

Ik heb met hals de Bucas Shamrock Power.
Wel geen fleece en ik zou niet weten hoe deze als onder deken functioneert, daar gebruik ik 'm niet voor.
Ik weet wel dat deze iets groter uitvallen. Echter je hebt wel meer tussen maten, om uit te kiezen.
Je kunt het altijd proberen..

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 10:10

Tja, dat heb je met die goedkope fleecedekens. Die rekken uit en zakken naar achteren.
Een goede fleecedeken rekt niet. Ik heb ze zelf van BR.
Ik zie in mijn wasserij tientallen fleecedekens voorbij komen, meestal van de goedkope soort. Dun en rekkend fleece.....

Fleecedekens zij sowieso niet geschikt als onderdeken. Neem dan een dunne onderdeken of een fleece gevoerde deken, als je zonodig fleece wilt gebruiken.

Edit: ik zie net dat meerdere van mijn voorgangers dit ook al adviseerden :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:52

een hals zakt toch altijd wel iets naar achter :? maar ik zou hem zeker niet als onderdeken gebruiken :n

mijn premiere(br) zweetdeken maat 195 is ook echt een 195 past perfect op me paard van 1.60 :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:20

Ja hoor, wij hadden er ook een van Epplejeck... maat 165 voor een C-pony maar deken viel twee maten groter en was ook nog eens vies. Helaas te laat met terugsturen.
Dus als iemand nog een (gewassen ;) ) knaloranje fleecedeken met hals zoekt van ong. maat 185... haha.

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:06

Haha precies Safiera!
Als er iemand nog een mooie bruine zweetdeken met hals wil in maat 205 of 215, dan heb ik die nog haha.
@Safiera: Heb je nu een nieuwe gekocht en dan 2 maten kleiner? Of heb je nu wat anders?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:27

Nee, geen nieuwe meer voor ons, en vooral niet van Epplejeck...
We hadden al een gewone fleece, die wordt ook niet veel gebruikt. Deze was meer voor de 'extra', zusje vind dat leuk :D

Wij gebruiken amper nog fleecedekens. Hebben geen stallen waar ze droog kunnen staan met die deken op, we rijden ze niet helemaal in het zweet met dit weer, ze zijn half geschoren en hebben winterdekens die ademen en dus ook op een vochtig paard kunnen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:54

@ Jooliieen.. wat wil je ervoor hebben :p?.. Ik ben heel blij met EJ.. mijn vriendje werkt ernaast.. dus ik kom er regelmatig.. niet alles is super, maar dr zitten fijne producten tussen. Tot op heden vind ik het een prettige halsdeken.. ;)

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 17:58

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:46

Een fleecedeken is ook geen onderdeken, dan zou je voor hetzelfde geld beter een onderdeken kunnen kopen.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:48

Ik heb een zwarte fleece deken met hals van BR, maar je kan beter een onderdeken kopen voor je paard. Een fleece deken gaat schuuren.