Bruin zadel van ponypret

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lulychellu

Bruin zadel van ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 08:51

Hallo bokkers, even een vraagje, heeft iemand toevallig het bruine vzh zadel van ponypret? (die als set zeg maar) Is het een goed zadel en schuift het niet, is het verstelbaar enz? Iemand ervaringen met dit zadel? Want het is opzich geen duur zadel en wel erg mooi.

Groetjessssssss

Iris82

Re: Bruin zadel van ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:08

Ik heb geen ervaring met deze zadels, maar wat ik hier op Bokt eigenlijk áltijd wel lees is dat de andere gebruikers zeggen dat je beter een tweedehands zadel van een goed merk kan kopen dan een goedkoop zadel van Ponypret omdat deze kwalitatief gewoon erg teleurstellend zijn.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:08

ja dat weet ik alleen is dit zadel zo mooi :P en als het ook goed is, vandaar dat ik nieuwsgierig was of er iemand ook zo'n zadel hadden toevallig maar het zal wel niet.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:13

Het gaat er niet om of hij mooi is, maar of hij goed op je paard ligt :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:16

Het zadel is niet verstelbaar, er zit gewoon een vaste, en rechte boom in.
Als een zadel goed past, dan schuift deze niet, het maakt dan niet uit of deze goedkoper is, of van een heel duur merk.
Passen is passen, en niet passen is niet passen.

En de zadels die Iris bedoelt (teleurstellende kwaliteit) zijn waarschijnlijk de kunststof shetlandzadels van 89,95 euro, want daar hebben we idd erg veel problemen mee gehad.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:56

Persoonlijk denk ik dat je gewoon beter een zadel aan kan laten passen door een zadelmaker dan dat je gaat voor 'goedkoop' en 'mooi'. Als je die twee zaken voorop zet, dan ben je geneigd minder te letten op andere zaken die belangrijker zijn voor het paard zoals pasvorm en kwaliteit.

En je hebt eigenlijk niets aan ervaringen van andere mensen, want zij hebben jouw paard niet.
Als je nu iemand treft die zegt: Ja, hartstikke fijn zadel! Wat weet je dan? Eigenlijk niets! Dat paard zal ongetwijfeld een hele andere bouw hebben.

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:23

Ik vind m best duur voor een zadel waar t merk er niet bij staat

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:00

Ik wil ook een goed zadel dat passend te maken is en lekker zit maar het oog wil ook wat. Ik wou gewoon wat info over dit zadel en dat heb ik nu thanx ;)

splashie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:04

Ga niet voor merkloze rommel of onbekende zadelmerken die je voor een prikkie kunt kopen. Komen maar al te vaak uit India of een ander lage lonen land en zijn gewoon niet van goede kwaliteit. Als je een goed ponyzadel wilt, zou je een Thorowgood kunnen nemen. Prima kwaliteit, in Engeland gemaakt. Veel mogelijkheden mbt aansingelen en betaalbaar. Bij Flevo Horse Support verkopen ze die ponyzadels in ieder geval. Eerlijk bedrijf, goede kennis van zaken en goede service. Op hun website vind je meer informatie: flevohorsesupport.nl.
Ze komen in ieder geval aan huis om te passen.
Succes!

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 17:27

splashie schreef:
Ga niet voor merkloze rommel of onbekende zadelmerken die je voor een prikkie kunt kopen. Komen maar al te vaak uit India of een ander lage lonen land en zijn gewoon niet van goede kwaliteit. Als je een goed ponyzadel wilt, zou je een Thorowgood kunnen nemen. Prima kwaliteit, in Engeland gemaakt. Veel mogelijkheden mbt aansingelen en betaalbaar. Bij Flevo Horse Support verkopen ze die ponyzadels in ieder geval. Eerlijk bedrijf, goede kennis van zaken en goede service. Op hun website vind je meer informatie: flevohorsesupport.nl.
Ze komen in ieder geval aan huis om te passen.
Succes!

Ow dank je goed om te weten :)

p.s: nee ik zal geen merkloze kopen heb je nog wat tips welke merkzadels nog meer wel goed zijn? Ik dacht zelf ook aan de jc en rossner ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:30

Het boven genoemde zadel komt wel van een bekend goed merk, alleen staat dit er niet in, en om die reden staat het er niet bij vermeld op de website.