Waarvoor gebruik je dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dromy16

Waarvoor gebruik je dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 21:03

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:13

Sealtex! Haha dat het nog bestaat. Je kan het om je bit binden om het zachter te maken en zo de lagen te ontzien. Ik vind het zelf niet echt prettig omdat het spul best stroef is.

lovver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:58

Haha,
Dat dat nog bestaat!
Ik heb het zelf ook gebruikt

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:01

dat het nog bestaat is niet zo vreemd... Het wordt best wel veel gebruikt in de menwereld, om om de stang-bitten te wikkelen....

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:05

Ik gebruik het ook om mijn bit gewoon voor tijdens het rijden, omdat de pony in kwestie een zeer gevoelige mond heeft. Bij menbitten zie je dit ook wel, maar daar worden meestal zeempjes gebruikt, die zijn zachter en niet 'stroef'.

Timo

Re: Waarvoor gebruik je dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:07

Wat grappig! Ik ken dit ook niet.. Word het dan inderdaad(zoals luanova zegt) vooral bij menbitten gebruikt? Of kan dubbelgebroken of enkelgebroken ook?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:23

Ik heb het bij het beleren van mijn merrie ook nog gebruikt :j. Bij het beleren van de kleine flups over een paar jaar ga ik het waarschijnlijk ook weer gebruiken.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:29

Timo_040 schreef:
Wat grappig! Ik ken dit ook niet.. Word het dan inderdaad(zoals luanova zegt) vooral bij menbitten gebruikt? Of kan dubbelgebroken of enkelgebroken ook?

Ik heb het bij zowel een enkelgebroken als bij een dubbelgebroken watertrens gebruikt. Het bit wordt er wel minder 'soepel' van maar dat vond ik vooral een voordeel. Vooral gevoelige paarden reageren en meestal erg goed op, en het maakt een grappig geluid als ze erop kauwen. (het idee van een plastic speeltje zegmaar)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:35

Ik heb het ook bij een dubbelgebroken gebruikt, heb het idee dat het bit er wat zachter van werd en mijn merrie kon er zo meer spelen. Bovendien rijd ik die jonkies zonder neusriem en dan spelen ze veel meer met het bit, dan nodigt een met latex omwikkeld bit wat meer uit tot spelen. Later als ze beter aan de hulpen staan gaan ze minder spelen met het bit en dan komt langzamerhand de neusriem erbij en de latex eraf.