tweedehands webwinkel in ruitersportartikelen, goed idee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Loes

tweedehands webwinkel in ruitersportartikelen, goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 18:39

Hallo bokkers,

Ik zit al een tijdje met een vraag: zou het een goed idee zijn om een ruitersport webwinkel op te zetten met allemaal goede, bruikbare tweedehands spullen?

Ik zou denk zelf best spullen uit z`n winkel kopen als particulier omdat het dan goedkoper zou zijn.
Zoals dekens, hoofdstellen, peesbeschermers etc.

Wat vinden jullie? En zijn er tips waar die webwinkel dan aan moet voldoen?
Zouden jullie dan ook spullen te ruil aanbieden?

Ben benieuwd naar jullie meningen :D dus brand los!

Tries_en_Faf

Re: tweedehands webwinkel in ruitersportartikelen, goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:29

Ja dat lijkt me wel een goed plan, met duidelijke foto's en idd goedkopere artikelen. Een ruilafdeling zou ook een top iets zijn, maar dan wel via een forum ofzo, of via de ruitersportwinkel-site. Dat het betrouwbaar is in ieder geval.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:31

Ik vraag me af of het echt goed via internet loopt, ik heb bij zoiets toch het idee dat als mensen in een winkelruimte kunnen kijken het beter zou lopen. Dit denk ik mede omdat er zoveel 2de hands spullen verkrijgbaar zijn via marktplaats dat ik persoonlijk niet snel via een webshop zou kijken omdat die er toch weer een bepaald bedrag op moeten rekenen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:40

Lijkt mij een enorm goed idee! :)
Denk dat er heel wat mensen belangstelling hebben in zo'n winkel-format.

Zou het inderdaad sowieso met duidelijke foto's, waarop het betreffende artikel goed te zien is, en de staat daarvan.
Daarnaast kun je ook nog verschillende categorieën maken, als status van het product (nooit gebruikt, enkele keer gebruikt en gebruikt) en prijs (goedkoop en "duur") o.i.d., zodat het voor de koper ook in een keer duidelijk is in welke staat het product verkeerd.

Zou naast spullen voor het paard/de pony ook wel ruiterkleding gaan verkopen. Er zijn zat mensen met te kleine of te grote kleding wat er nog prima uitziet (denk aan te groot gekocht in de opruiming, en niet meer mogen ruilen, enzovoorts).

Ruilen kún je proberen of dat aanslaat. Zou het dan inderdaad wel via de shop zelf regelen, zodat een buitenstaander oog houdt op de ruil (dat het goed en eerlijk verloopt, en dat de betrokkenen zich aan de gemaakte afspraken houden).

Succes verder met je plan! :)

Safiera

Re: tweedehands webwinkel in ruitersportartikelen, goed idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:30

Bestaat toch al (paardenzooi.nl) bijvoorbeeld. Maar geen slecht idee. Alleen zit ik vaak met de verzendkosten die bij grotere ruitersportwinkels vaak minder zijn. Tweedehands koop ik het liefst via bokt of MP, voor nieuw zoek ik aanbiedingen :j