Hoofdstel trekpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_I_K_A

Hoofdstel trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:13

Hallo Bokkers!

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar nog niet echt iets kunnen vinden. Mocht ik een topic over het hoofd gezien hebben, dan hoor ik het wel.

Ik ben zo langzamerhand is op zoek naar een hoofdstel voor mijn trekpaard. Er zit geen haast bij, maar het is altijd handig om te weten wat er allemaal is. :)

Mijn paard is donkerbruin. In de linkjes wat foto's voor het beeld.
's Winters bijna zwart
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EVDLMIQN.jpg

's Zomers wat lichter
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PJT8KYHS.jpg

Ik zoek dus een hoofdstel wat mooi bij haar staat. Nu ben ik zelf niet echt van de bruine hoofdstellen/zadels (al zitten er ook hele mooie tussen), maar alleen zwart wordt wel weer erg donker denk ik. Dus zat ik te denken aan misschien zwart en dan onderlegd met een andere kleur.
Ik heb al wat rondgekeken in ruitersportzaken en webshops. Maar ik weet het nog niet zo goed.
Zelf vind ik dit een mooi hoofdstel qua kleur: http://cdn.agradi.nl/media/products/pic ... 061824.jpg

Helaas heb ik die nog niet in haar maat kunnen vinden. Ik verwacht dat ze een X-Full nodig zal hebben.

Daarom vraag ik jullie advies. Wat zouden jullie doen? Wat is jullie ervaring met bepaalde hoofdstellen bij trekpaarden (ook pasvorm e.d.)? Welke merken/winkels zijn goed, welke juist niet?

Heb je zelf wat te koop dan mag je dat ook altijd zeggen (misschien via pb, weet niet of je het mag aanbieden in het topic?)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes

splashie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:40

Op maat laten maken, dan past'ie altijd. Kan je zelf helemaal bepalen hoe je 'm hebben wilt. Flevo Horse Support in Zeewolde maakt maatwerk. Op hun website vind je meer informatie en vorbeelden. Succes!

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:26

Ik heb voor mijn trekpaard een nieuwe kieffer gekocht. Mijn tweede nu. Het is niet een standaard breed trekpaardhoofdstel en staat haar daarom heel chique. Het enige wat moet gebeuren is de neusriem iets laten verbreden maar dat doet de zadelmaker meteen. Verder past de x full gewoon. Mooi soepel leer en goede kwaliteit. Ik heb een zwarte gekocht omdat ze blauwschimmel is. In de ruitersportzaak bij ons hebben ze redelijk wat keus en anders kunnen ze altijd bestellen. Wit onderlegd zou idd ook mooi zijn voor je paard. Succes

Somebitch

Re: Hoofdstel trekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:35

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 16:09

Ik heb voor mijn merrie (Belgisch trekpaard, 1.62m) een HH Silverline, maatje XFull en die past keurig!! Alleen de keelriem is wat krap, maar kan precies.

Voor mijn ruin (Nederlands trekpaard, 1.75m) heb ik een Busse XFull hoofdstel, maar de neusriem bleek al snel te klein te worden en die vervangen voor een neuriems van Ooteman, maar ook deze lijkt te klein te worden. Is wel aansnoer, dus kan ik makkelijk groter maken. Sperriem past wel gewoon nl.
Van Busse is de keelriem heel ruim, dus zeer fijn (aan beide kanten te vergroten)

Busse en HH zijn beide niet duur, maar vind de kwaliteit van HH echt stuk beter! Dat hoofdstel is ouder, maar ziet er nog veel beter uit dan de Busse! (roest vooral erg snel)

Als ik delen moet opmeten voor je, laat maar even weten!

M_I_K_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 17:55

Dankje wel voor jullie reacties!

@ Splashi: Dat kan ook altijd natuurlijk. Heb jij een idee, hoeveel dat ongeveer kost?

@ horse1984: Dat vind ik nu ook mooier, dat het iets chiquer staat. Al vind ik zo'n echt dik hoofdstel ook wel wat hebben! ;) Maar dan meer voor de show. Niet voor het rijden.

@ Somebitch: Heb de link even bekeken. Zeker hele gave hoofdstellen, misschien iets voor de toekomst! Maar niet iets waar ik nu naar op zoek ben. Nu zoek ik toch iets meer 'standaard'. In ieder geval bedankt voor je reactie!

@ Jaan81: Dat heb ik nu met halsters ook. Ze hebben zo'n enorme kaak! Die HH Silver Line was ik ook tegen gekomen. Die is ook met wit onderlegd. Ik zou het heel fijn vinden als je het even op wil meten! Haar hoofd zal nog wel ietsje groeien (ze is nu 2,5). Dus dan weet ik gelijk wat ze straks om kan.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:59

voor mijn verzorgpaard heb ik een ideal hoofdstel en op een trekpaard moet hij overal op het kleinste gat. maar ik verzorg een klein trekpaard.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:07

Horseshop international heeft speciaal koudbloed spullen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:08

Ik ben voor mijn ruin ook aan het kijken om een hoofdstel op maat te laten maken (een engels.hoofdstel, geen trekpaardhoofdstel) en heb nu van 2 een richtprijs gehad: € 130,- en € 190,-

Ik zal zsm de maten meten van de HH!

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:05

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:01

Mocht je nog op zoek zijn naar een hoofdstel, in Zeeland is een tuigmakerij die heel mooi werk verricht. http://www.domburgseringrijders.nl/page ... akerij.htm

Verder geen webshop, maar via de tefeloon is veel mogelijk om te bespreken. Ik heb mijn hoofdstel er gekocht en ik ben er erg blij mee.