Welke maat peesbeschermers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Welke maat peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 18:31

Ik rij op een manege waarbij we op vaste paarden rijden. Elke week rij ik mijn wekelijkse dressuurles op een (grote) E-pony en hierin nemen we ook af en toe een sprongetje. Daarnaast rij ik ook in een maandelijkse springles en ga ik vaker in een springles rijden die echt gevorderd is. Daar wordt met de manegepaarden wel 1.10 gesprongen soms. Voor deze les zijn peesbeschermers dus verplicht. Ik ben nu nog reserve voor deze les en heb dus geen vast paard. Afgelopen keer heb ik nog peesbeschermers kunnen lenen (stond geen maat op).
Nu rij ik ook springwedstrijden met de pony die ik wekelijks rij in de gewone lessen en ook daar wil ik hem graag peesbeschermers bij aandoen ookal spring ik met hem niet hoog (60 cm).
Nu wil ik dus graag peesbeschermers aanschaffen maar het liefst die zowel die E-pony als de andere paarden (zullen rond de 1.70 zijn denk ik?) aankunnen. Kan ik dan het beste voor Cob gaan of voor full? Mijn instructrice dacht aan een kleine full maar weten jullie misschien welke merken niet groot vallen?

Dit is de pony waar het om gaat:
https://lh6.googleusercontent.com/-6Bf6 ... C_8608.JPG

En dit is een overzichtje van de andere paarden waar het om gaat:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7074_n.jpg

Het gaat dan met name over de 3e van links, dat is de zwarte waar ik op zit, heb ik ook de afgelopen les op gesprongen, en de 6e en 7e van links.

Dabo

Re: Welke maat peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:35

Ik vind de Air-peesbeschermers van Harry's horse maat COB lekker ruim vallen, die passen ze wel denk ik.
Full wordt voor de pony te hoog lijkt mij.
die van Harrys horse zijn best breed, dus zijn dan voor een groter paard misschien wat laag, maar passen dan denk ik wel OM het been heen. Weet het niet zeker hoor, maar ik heb zelf een klein paardje met fijn beenwerk, en heb ook maat Cob. (ook van BR)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:37

indien het gaat om een paard of een grote pony denk ik dat je beter full kunt kopen... kijk dan eens naar de leren peesbeschermers van knightrider,,, zijn fijne peesjes!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:14

De pony heeft in verhouding best lange benen maar is niet zo breed.
Grote cob zou denk ik ook goed zijn. Ik ben een beetje opzoek naar niet te dure peesjes zo rond de 20-30 euro voor alleen voor. Zie wel verschillende merken die voor dat bedrag mooie beschermers aanbieden maar weet dus niet hoe ze vallen. Zal de air beschermers eens gaan opzoeken.

Bart_Max

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:18

BR maat full zou ik doen. Zijn goeie dingen, heb ze ook. (van 20 euro)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:19

ik moet zeggen dat HH vrij ruim valt in de elastieken maar voor de rest vrij kort zal zijn... kijk eens naar de BR peesjes anders met dubbele elastieken, die zou je dan in full kunnen nemen?? (BR PRO) overigens zijn die leren beschermers in jouw prijsklasse (tenzij je rondom beschermd wil hebben, dan red je het niet)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 20:21

En die maat full van BR valt ook een beetje klein?
Had al in een winkel gekeken en toen full in mn handen gehad en naar mijn idee zijn die echt mega.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:34

Ik denk dat je gewoon maat full kunt nemen.
Wij hebben die van Horze, en ook bij E-pony's in maat full

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:40

Fleury schreef:
En die maat full van BR valt ook een beetje klein?
Had al in een winkel gekeken en toen full in mn handen gehad en naar mijn idee zijn die echt mega.

je kunt overwegen om een full-maat te kopen en indien deze te groot zijn ze te ruilen voor een cob-maat?!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 23:00

Mag je peesbeschermers ruilen als ze niet passen? (je hebt toch altijd risico dat er wat zand/haartjes op komen ook bij alleen passen) Dat zou wel fijn zijn idd kan ik ze bij beide paarden passen.

Woensdag in de dressuurles gaan we ook springen en dan mag ik peesbeschermers maat full lenen van mn instructrice om bij de pony te passen dus. Wacht dus ook even tot woensdag om naar de winkel te gaan ;).

Bart_Max

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 23:04

Fleury schreef:
Mag je peesbeschermers ruilen als ze niet passen? (je hebt toch altijd risico dat er wat zand/haartjes op komen ook bij alleen passen) Dat zou wel fijn zijn idd kan ik ze bij beide paarden passen.

Woensdag in de dressuurles gaan we ook springen en dan mag ik peesbeschermers maat full lenen van mn instructrice om bij de pony te passen dus. Wacht dus ook even tot woensdag om naar de winkel te gaan ;).

Ik zou het dan eerst bij de winkel navragen voordat je koopt. Meestal mag je wel ruilen, maar niet geld terug.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:42

ik heb voor mijn E-pony Eskadron peesbeschermers (maat pony, valt als cob) deze vind ik heel prettig en zijn net iets hoger dan andere merken ( is mijn ervaring) HH ben ik niet weg van. ik heb nog nooit een paard/pony gehad die de peesbeschermers van HH mooi passen. of ze zijn te lang, of te kort, of te wijd er is altijd wel wat. ook vind ik ze erg slap en van mindere kwaliteit kwa steun voor het paard.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:49

pak van veredus de M maat, deze is niet te lang en goed passend te maken voor zowel cob/full rond de kogel. Zijn wel wat voorgevormd, maar niet zo erg als de eskadron bijv.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:59

Fleury schreef:

Bij ons kun je altijd binnen 14 dagen zonder reden ze terug sturen :j
Mits ze natuurlijk ongebruikt zijn en in originele verpakking.
Ze zitten in hersluitbare zakjes dus je kunt ze eruit halen en even passen.

Mochten ze niet passen kun je natuurlijk altijd ruilen voor een andere maat :)
Laatst bijgewerkt door Peerke_ op 14-01-12 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:02

Misschien voor een tientje per set twee tweedehandse setjes kopen, cob en full!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:18

ik had een cob gedaan!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:37

upendo schreef:
Misschien voor een tientje per set twee tweedehandse setjes kopen, cob en full!

Dat zou ik gedaan hebben, slim plan! Moet je net wel iemand treffen die EN cob EN full te koop heeft (ivm verz.kosten) :D

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 16:36

Ik heb gisteren full beschermers bij de pony kunnen passen en die waren echt te groot. Het worden dus echt 2 paar beschermers. Omdat ik voor de pony niet noodzakelijk beschermers nodig heb ga ik daarvoor opzoek naar 2e hands. De andere beschermers heb ik wel in een week nodig en die zullen ook intensiever gebruikt worden dus die ga ik dit weekend halen denk ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:00

offtopic:
Als ik het goed begrijp, gaat het om een manegepaard dat met peesbeschermers gereden moet worden? Wat apart dat ze van de klanten vragen om met peesbeschermers te komen, lijkt mij dat de manege veel beter voor elk paard een stel passende peesbeschermers kan aanschaffen, dan elke klant afzonderlijk voor een stel (mogelijk niet passende!) peesbeschermers te laten zorgen?

Ontopic:
Mijn setje BR beschermers maat full vallen niet zo heel groot. Die heb ik ook op e pony's gebruikt en passen ook erg goed op mijn haflinger.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 17:55

Peesbeschermers zijn alleen verplicht in de meest gevorderde springles waarvoor ik nu op de reservelijst sta. Daar rijden maar 6 mensen in mee dus als iemand afzegd mag ik meedoen. Deze springles gaat wel opbouwend tot 1.10 m parcoursen. Dus ook voor mijn eigen gemoedsrust vind ik het wel fijn om ze te hebben. Heb de afgelopen keer wel beschermers van de manege mogen lenen maar vind het niet zo erg om er zelf voor te zorgen.
Voor de pony is het niet verplicht, daar rij ik mee in de dressuurles maar soms maak ik daar een sprongetje mee en doe ik mee met de springwedstrijden. Dit is op 50 tot 60 cm. Dat is eigen keuze dat ik voor die pony peesbeschermers wil, is niet verplicht maar wil niet dat hij zn pootjes pijn doet als ik erop zit ;) of iig het risico wat verkleinen.

De peesbeschermers die ik gisteren heb gepast waren gebruikte BR peesbeschermers. Daar zag je goed dat ze echt te lang waren voor zijn pootjes en ze stonden ook te wijd onderaan.