Gezocht: informatie over Prestige S1 springzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

Gezocht: informatie over Prestige S1 springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 16:57

Beste bokkers,

Voorafgaand heb ik wat rond gebeld maar ruitertsportzaken kunnen/willen me niet verder helpen.

Ik ben op zoek naar informatie omtrent prijs en levertijd van het nieuwste springzadel van prestige; de S1.
Dit zadel heeft een ingebouwde schokdemper in de boom wat me erg intressant lijkt. Op de site http://www.prestigeitaly.com/ is er veel over te lezen maar ik wil weten wanneer deze in Nederland verkrijgbaar is en voor welke prijs.

Mocht iemand hier inside information hebben, ik hoor het graag!!!

Alvast bedankt voor het meedenken.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:00

In de laatste Bit stond er een klein stukje over. Vanaf wanneer deze te verkrijgen is in NL stond er niet bij, wel de verkoopadviesprijs: 5.490 euro.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 00:19

WoW!! :oo

dacht stiekum aan de 3500-4000 maar 5500??? ik begin maar vast te sparen denk ik.. :=

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:31

Dat dacht ik ook toen ik het las, nam net een slok thee waar ik me spontaan in verslikte :') . Vervolgens nog eens goed gekeken en ja die prijs staat er echt...

BenaLaars

Re: Gezocht: informatie over Prestige S1 springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 00:44

ik heb de bit helaas niet in huis, kon op internet het laatste nummer nog niet inzien. Leek het zadel zijn geld waard?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:46

lijkt me dat je voor dat geld het zadel wel een week op proef wil hebben. Het is een heel nieuw concept met 2 bomen o.i.d. en ik kan me voorstellen dat dat heel anders aanvoelt.
Heb geen idee waar je het zou mogen proberen, maar ben zeker benieuwd naar jouw ervaringen met het zadel!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:58

ik ben net bij van leusen geweest in dalfsen,
daar hebben ze het zadel liggen. zag er echt heel apart uit.

je kan daar vanaf volgende maand 1-2 weken proberen. misschien is dat wat.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 11:33

Goede tip! ik zag op internet dat hij in het zwart en bruin verkrijgbaar is, alleen kwam ik een geheel bruine tegen en een zwart met bruine kniewrongen. die bij van Leusden was niet toevallig geheel zwart???

wat vinden jullie van de prijs?? aan de ene kant heb ik dan een zadel dat bijna meer kost dat m'n paard was 2 jaar terug, aan de andere kant, als het zijn werk prettiger maakt?...

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:13

LenaBaars schreef:
wat vinden jullie van de prijs?? aan de ene kant heb ik dan een zadel dat bijna meer kost dat m'n paard was 2 jaar terug, aan de andere kant, als het zijn werk prettiger maakt?...

De techniek achter het zadel vind ik op zich aannemelijk, anderzijds betwijfel ik of je paard er nu direct zoveel beter door zal gaan springen. Er lopen nu ook paarden foutloos zware parcoursen en zonder de wil en de aanleg kom je er evengoed niet met je paard, ongeacht het zadel. Eerlijkheidshalve, zou de prijs schappelijker zijn dan zou ik het zelf wel proberen. Toch een stuk nieuwsgierigheid ;) . Maar met een goed passend zadel met een voor jouw paard geschikte boom zul je net zo ver komen.

Anderzijds, als het zadel uitgebreid te testen is en je hebt het er voor over? Dan vooral doen.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 12:28

Ik lees dat paarden (dan heb ik het over ervaren springpaarden op niveau) die het zadel opgelegd kregen, toch wel een groot verschil in techniek lieten zien; in het begin werd techniek aanzienlijk slechter, maar na een sprong of wat zou het paard meer vertrouwen hebben en beter basculeren. Daarnaast wordt de schok bij landing tot 50% gereduceerd, dat sprak mij het meeste aan.

Nou is mijn paard pas 5 hoor, en zijn we nog niet eens begonnen met echt spring werk. Hij heeft wel mega capaciteit waardoor ik het nog een beetje eng vind (ik land met een enorme smak na een oxer van 60 cm) Hm... misschien toch maar een weekje op proef nemen.

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:38

@Lenabaars; waar heb je dat gelezen? Ben altijd wat sceptich met nieuwe technieken, maar sta er zeker open voor. Zou je het zadel gaan proberen dan ben ik wel heel benieuwd naar je ervaring.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 13:12