Zadelbontje.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arcodavella

Zadelbontje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 21:18

Ik heb en klein vraagje.. Want ik merk dat mijn zadel niet helemaal goed ligt, tenminste. Mijn pony is heel erg gevoelig en laat veel dingen echt heel snel merken, wat heel fijn is. Maar nu merk ik dat zodra ik het zadel ook maar uit de zadelkast haal, gaat ze al wat stijver staan, ik kan het niet goed uitleggen. Maar ze ontspant niet meer, ze is niet op haar gemak, zegmaar.
Ik hoor veel mensen over zadelbontjes, maar ik vraag me af of veel mensen die gewoon voor de leuk en mooiigheid gebruiken of dat er een echt reden achter zit?
Zou ik kunnen proberen met zadelbontje te rijden en kijken of het dan lekker rijd, of maakt dat niks uit?
Ik hoor ook sommige mensen die een bontje gebruiken omdat een paard te dik is, en ze willen 'm laten afvallen en dan past het zadel weer beter..
Alvast bedankt =).
Iris
Laatst bijgewerkt door Revanches op 13-01-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd, voor betere leesbaarheid.

Anoniem

Re: Zadelbontje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:30

Zadelmaker is een veel beter idee!
Ik heb nu een bontje onder het zadel omdat het zadel iets te wijd is. Helaas kan ik eind deze maand pas bij de zadelmaker terecht dus dit is een tijdelijke oplossing. Daarna gaat die er onder weg uiteraard :j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:34

Ik zou een afspraak maken bij de zadelmaker,
als je paard laat merken dat hij het zadel pijnlijk vind moet je er vooral niet mee doorrijden.
Bontje is als het zadel al te smal ik juist nog minder goed, dus zou ik ook niet doen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:16

Oke succes en hopelijk kan de zadelmaker je zadel aanpassen of heeft hij een goedkoop zadel wat op je pony past :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:18

ik zou er ook een zadelmaker bij halen. ik heb wel een bondje onder mijn zadel maar dat is omdat hij klappert

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 22:19

nicky_rilana schreef:
ik zou er ook een zadelmaker bij halen. ik heb wel een bondje onder mijn zadel maar dat is omdat hij klappert

Ehm, maar als je zadel klappert, betekent dat dat je zadel niet lekker op je pony z'n rug ligt dus zou je er ook een zadelmaker bij moeten halen! =). Toch?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:21

ja, dat klopt maar met een bondje was het over, en het was niet mijn eigen pony dus om daar helemaal een zadelmaker bij te halen word mij te duur. ik moet wel zeggen dat is 4 jaar met dat zadel heb gereden en mijn pony nooit ergens last van heb gehad, en heb mijn pony er ook mee in het z gereden

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 22:28

Okee, dat begrijp ik =).
Ik denk dat dat heel verschillend is per pony, of ie er veel last van gaat krijgen.
Mijn pony is namenlijk heel gevoelig, als ze al maar een beetje stijf is laat ze dat heel erg duidelijk merken

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:31

de mijne helemaal niet, die is wel eens aangerdeden door een ander paard en toen liep ze kei hard tegen de bakrand op, en ik heb haar prongelijk mijt mijn spoor geprikt. maar ik moest 1 min later de ring in voor de brabantse, en ik was nog 2e. een dag later zat er een buld op die heup, ik weet niet wat het was maar ze heeft nooit 1 pas kreupel gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:07

Lieve TS, kun je niet even de zoekfunctie gebruiken? Er lopen nu 3 topics over een bontje, waarin precies jouw vraag ook behandeld wordt.

Arcodavella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:43

Yamcha schreef:
Lieve TS, kun je niet even de zoekfunctie gebruiken? Er lopen nu 3 topics over een bontje, waarin precies jouw vraag ook behandeld wordt.

Nou, sorry hoor.
Ik heb gekeken en zie wel topics over bontjes, maar niet precies dat wat ik wil weten.
En als het je stoort, klik je er toch niet op? Wat is je punt?!
Laatst bijgewerkt door Revanches op 13-01-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Cursief verwijderd, niet toegestaan

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:58

En,ondertussen toevallig al een zadelmaker gevonden?
Ik zelf gebruik een bontje omdat ik met doorzitten nog wel eens per ongeluk wil stuiteren en stiekem toch ook wel omdat het lief staat.haha maar echt een noodzakelijke reden heb ik niet ervoor.t staat gewoon sexy bij die haf

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:12

Ik zie nu ook dat je het gister pas gepost hebt over de zadelmaker.sorry :+
Maar bontje is wel handig om in je kast te hebben,alleen vind ik ze best prijzig (maarja omalief betaalde.haha)