Ervaringen met norton springzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hntj

Ervaringen met norton springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 12:27

Heeft iemand ervaringen met een Norton springzadel?
Ik sta op het punt om er 1 te kopen, dus ben benieuwd naar de ervaringen!

Ik rij nu op een leren zadel, is dit een grote overgang?

_Sofie

Re: Ervaringen met norton springzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:33

Ik heb een pony gereden die een norton veelzijdigheidszadel had. Vond het zadel eerlijk gezegd voor geen meter liggen, het zadel bood helemaal geen ondersteuning. Wat zit betreft zou ik hem dus niet aanraden!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:34

Is dat zo'n kunststof zadel?

Hntj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 17:36

Het is idd een kunststof zadel. Hij lijkt op een Wintec..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:37

norton hoor ik verschillende meningen over,maar als je kunstof wilt kun je misscien beter voor wintec gaan/of torrowgood dit zijn de betere kunstof merken.op wat voor paard pony ga je het gebruiken

Hntj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 17:41

Het ging niet perce om het kunststof, maar omdat ik de pasvorm er goed uit vind zien.
Hij komt op een tuiger te liggen met een hoge schoft maar brede rug.
Ik ga hem niet heel vaak gebruiken, dus daarom zocht ik ook in een lagere prijscategorie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:45

er staan 2 norton spring zadels hier te koop,om wlke gaat het http://www.horseshopinternational.nl/in ... ath=61_124 want de bovenste vind ik juist niks en de onderste ziet er wel netjes uit maar hoe het op je paard ligt weet ik niet,de meeste ie een norton hebben hebben een kleine pony.kun je nergens gaan passen,of bestellen past het niet terug sturen
Hntj schreef:
Het ging niet perce om het kunststof, maar omdat ik de pasvorm er goed uit vind zien.
Hij komt op een tuiger te liggen met een hoge schoft maar brede rug.
Ik ga hem niet heel vaak gebruiken, dus daarom zocht ik ook in een lagere prijscategorie.

Hntj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 17:52

Het gaat idd om het laatste model die in zwart en bruin te leveren is. Ik heb helaas niemand in de buurt die met een kunststofzadel rijd, dus vandaar ook mijn vraag hier ;)

Maar hij ziet eruit als een ´flexibel´ zadel. En dat heb ik wel nodig met de brede rug van mijn paard.
Ik heb inmiddels een site gevonden met een zadelpas services erbij. Misschien kan ik daar iets mee regelen..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:01

geloof dat je bij iedere internet winkel kunt bestellen past het niet je het terug kunt sturen
Hntj schreef:
Het gaat idd om het laatste model die in zwart en bruin te leveren is. Ik heb helaas niemand in de buurt die met een kunststofzadel rijd, dus vandaar ook mijn vraag hier ;)

Maar hij ziet eruit als een ´flexibel´ zadel. En dat heb ik wel nodig met de brede rug van mijn paard.
Ik heb inmiddels een site gevonden met een zadelpas services erbij. Misschien kan ik daar iets mee regelen..