Ervaringen Imperial Riding hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Ervaringen Imperial Riding hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:10

hey bokkers,

Ik ben op zoek naar dit hoofdstel:
Dat is de - Bruin Imperial Riding hoofdstel Bonfire Champagne - bruin en creme onderlegd met koperen gespen. Helaas kan ik hem nergens online vinden in de maat full.. De vraag is of deze uberhaupt bestaat.. Ik ben hem in de cobmaat tegen gekomen voor 140,- euro (nieuw).. En ben benieuwd of iemand weet waar ik hem aan kan schaffen en nog belangrijker: hoe zijn de ervaringen met de IR hoofdstellen? hoe is de kwaliteit? lekker soepel? moet het vaakt gevet worden?
Want vind het jammer online (als ik em vind) veel geld aan uit te geven zonder te weten 'hoe die voelt"

dit is em: Afbeelding

Alvast bedankt!

groetjeS!

ImperialR

Re: Ervaringen Imperial Riding hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:01

Hallo RGBrink,

De maat Full van dit hoofdstel bestaat wel, maar wordt niet meer door ons geleverd. Het zou dus wel kunnen dat er nog een ruitersportzaak is die dit hoofdstel in de maat Full heeft liggen.
Het leer is van goede Engelse kwaliteit, dus lekker soepel leer.

Je zou misschien via onze Facebook een oproep kunnen doen over dat je opzoek bent naar een Full maat. Veel van onze klanten zijn namelijk lid van onze Facebook.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:15

Het hoofdstel heb ik niet voor je in de aanbieding, maar ik heb een "gewoon" bruine IR bonfire en ben zeer tevreden over de kwaliteit, leer is mooi en soepel en blijft goed, ik heb hem nu een jaar of 4 in gebruik.

De eerste keer behandel ik het hoofdstel met veel olie (elke keer insmeren tot het leer niets meer opneemt), daarna eens in de zoveel maanden schoonmaken en vetten, blijft goed en mooi. Het hoofdstel ziet er nog super uit.

Succes met je zoektocht.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 15:39

Dank je wel! Ja helaas wordt het echt een zoektocht nu.. want ik wil hem graag hebben! dus bokkers: mocht iemand hem hebben en er vanaf willen! ik houd me aanbevolen!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:53

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:19

Ludique: het lijkt hem inderdaad te zijn, maar ik vind hem veeel donkerder dan degene die ik gezien hebt (en die dus veel meer lijkt op de foto die ik gepost heb) := :=

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:23

ik heb het IRide hoofdstel en die is echt heel fijn!
heb hem nog nooit ingevet (wat ik normaal wel doe als ik nieuwe leren paardenspullen heb) en hij is echt nog steeds heel soepel en zacht :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:25

De kleur kan verschillen hé, Ik vind opzich het verschil met jouwe,
en die van Ludique niet zo verschillen! :j
Succes met je zoektocht, het lijkt me een fijn hoofdstel :D

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 16:33

nadeel is alleen dat ik dacht dat de sluiting van de neusriem op het kopstuk zit bij mijn voorbeeld.. maar dat blijkt op de agradivariant niet zo.. :s