[WN] Wat vinden jullie hiervan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 09:31

Als eerste, sorry als het niet goed staat maar wist even niet waar ik het anders moest neerzetten :o.

Ik heb een bijna (februari) 3 jarige fjordenruin, nu heb ik gister mijn western zadel eens op hem gelegd om te kijken hoe het lag.
Dit is de zadel van mijn merrie, ook een fjord. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of het een beetje past.

Voor ik er echt ga rijden met dit zadel laat ik Arthur nog langs komen om alles helemaal na te kijken!! Dit is gewoon uit nieuwsgierigheid!!

Helemaal vanaf de zijkant
Afbeelding

Voorkant
Afbeelding

Voorkant
Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

Totaal beeld
Afbeelding

Foto's zijn met de telefoon gemaakt :o.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:34

ik heb er niet echt veel verstand van maar
hij lijkt te ligggen zoals mijn vorige zadel op mijn quarter lag........en die was een boom maat te groot.....
Ik denk dat ik nu het zelfde merk zadel heb als op jouw foto en dat ligt hij nu heel anders dan ik op jouw foto kan zien.
Bij mij is Evelien van Eurohorse geweest dus ga er van uit dat ik nu een goed passend zadel heb

troi

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:54

Alleen een goede zadel passer (zoals arthur idd) kan zeggen of hij past maar zo te zien ligt hij in elk geval te ver naar voren maar als je hem naar achteren legt is hij te lang. Ik vrees, met mijn lekenblik, dat het hem niet gaat worden..

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 10:09

Ik ga inderdaad van de zomer Arthur nog laten komen :j.

Het is absoluut geen probleem dat deze niet past, koop dat gewoon een nieuwe voor hem. Ik was alleen maar nieuwsgierig en dacht misschien kan iemand het hier een beetje zien :).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:59

Voor mijn gevoel is het zadel idd te lang, want het ligt nu iets te ver naar voren en véél meer ruimte aan de achterkant heb je niet.
Verder valt me op dat het zadel achter in het midden iets omhoog staat, terwijl het meer naar beneden wel goed aan sluit. Je zou hieruit kunnen konkluderen dat de boom niet breed genoeg is voor dit paard.
Maar vanaf en foto is dit moeilijk te beoordelen.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 12:07

Bedankt voor je antwoord :j.

Ik twijfelde zelf een beetje, toen het er net oplag had ik zoiets van het past wel. Maar toen ik er langer naar keek vond ik het toch niet super :n.