Mensen, ik ben op zoek naar een tijdelijk zadel.
Door blessures en ander leed is mijn paard 2 jaar niet meer onder het zadel geweest.
Op dit moment ga ik de training weer opstarten, uiteraard eerst rustig longeren en met hem fietsen enzo, maar van de osteopaat moet ik er ook weer op.
Zijn zadel past alleen niet meer omdat hij totaal onbespierd is na die lange periode.
Het zadel brugt en prikt in zijn lendenen.
Hij heeft een brede schoft en een gewelfde rug (hol/ naar achteren oplopend, en onbespierd).
Ik zoek dus een zadel met een gewelfde boom en schoudervrijheid, de meeste zadels hebben echter een behoorlijk rechte boom.
Daarbij komt dat ik zelf op het moment wat overgewicht heb wat natuurlijk ook meewerkt. Daar wordt aan gewerkt en ben al wat kilo's kwijt.
Een boomloos zadel is daarom in mijn ogen niet handig als tijdelijk zadel omdat ik zelf dus wat te zwaar ben op het moment.
Heeft iemand een idee wat ik tijdelijk er op kan leggen tot hij zijn bespiering weer heeft, want dan heeft hij waarschijnlijk weer een ander zadel nodig! Zodat ik tegen die tijd een zadel kan laten aanmeten voor ons.