Hoe nieuw paspoort aanvragen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

debbbie

Hoe nieuw paspoort aanvragen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 07:56

hallo,
mijn oude paspoort is te oud en mag ik niet mee de weg op e.d
waar kan ik een nieuw paspoort aanvragen?
hoe gaat dit in zijn werk?
wat moet ik allemaal doen?
en hoelang zal het ongeveer duren voordat deze klaar is?
en wat zal dit kosten?
alvast heeeel erg bedankt!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:09

volgens mij duurt het 5 werkdagen
de kosten verschillen volgens mij per gemeente

bedoel je trouwens voor jezelf?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:03

Ze bedoelt denk ik voor haar paard :o

Een paspoort kun je aanvragen bij het stamboek.

MarliesV

Re: Hoe nieuw paspoort aanvragen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:06

Voor jezelf of voor je paard?

Hoezo is het paspoort als het voor je paard is te oud? Dat heb ik nog niet eerder mee gemaakt. Paspoort wordt normaal 1x uitgegeven en blijft het leven bij het paard. Alleen bij verliezen is een vervangend paspoort aan de orde. Daar zit volgens mij toch verder geen verlooptermijn op?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:16

Als dit over het paardenpaspoort gaat dan gaat het waarschijnlijk om een inleg velletje dat je voor een bepaalde tijd had moeten aanvragen bij de oude paspoorten, als je die niet had moest je een andere aanvragen geloof ik maar ik ga even zoeken of ik er wat over kan vinden.

Snel gevonden:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1052404

Citaat:
Tot 1 juli 2009 is het volgens de regelgeving toegestaan om het paspoort aan te vullen met een inlegvel.
Na 1 juli 2009 mogen geen inlegvellen meer uitgegeven worden om het oude paspoort compleet te maken. Dan moeten onvolledige en daardoor ongeldige paspoorten vervangen worden door een geheel nieuw paspoort. Dat is aanzienlijk duurder (€ 5,- voor een inlegvel).
Eigenaren zijn er zelf verantwoordelijk voor dat onvolledige paspoorten tijdig worden aangevuld. Met een onvolledig en dus ongeldig paspoort loopt u in de komende jaren zeker een keer vast. U kunt dan nergens heen met uw paard of pony én u bent sowieso in overtreding.
Inlegvellen worden uitsluitend op aanvraag verstrekt door de paspoortuitgevende instanties.
Paspoorten hoeven daarvoor niet opgestuurd te worden. Het inlegvel moet altijd bij het paspoort worden bewaard.
De inlegvellen zijn voorzien van een ultraviolet raster dat niet gekopieerd kan worden. Zonder dit raster zijn de inlegvellen ongeldig en het paspoort dus ook.

Paspoort uitgevende instantie even bellen en een nieuwe aanvragen zal je wel wat centjes kosten denk ik. Een nieuwe kost zo ergens tussen de 25 en 40 euro denk ik.

debbbie

Re: Hoe nieuw paspoort aanvragen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:05

ja wat Tigra_ zei, het is al gelukt allemaal hoor :)
bedankt!