Zaldi Lander of New Kent? En welke inchmaat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mickyl

Zaldi Lander of New Kent? En welke inchmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 15:04

Ik ben van plan om een Zaldi zadel aan te schaffen voor mijn moeilijk gebouwde arabier.
Hij heeft een korte, holle rug, brede schouders en een hoge schoft.

Ik heb de Zaldi Lander gepast en die lag behoorlijk goed. Hij moet misschien ietsje aangepast worden ivm mn paard zn holle rug. Maar nu twijfel ik ook over de Zaldi New Kent omdat ik hoorde dat die nog iets korter is. Klopt dat?

Van de Lander heeft mijn paard 17 inch kussens nodig. Nu vroeg ik me af of ik zelf een 17 of 17,5 inch nodig heb. Ik heb een 17,5 inch geprobeerd en daarin had ik nog wel vrij veel ruimte over. Het zadel heeft ook niet een hele diepe zit. Ik heb maat 36/38 en ben rond de 1.70m met lange benen. Zou een 17 inch dan ook nog goed kunnen passen? Helaas kan ik dit niet proberen want de zadelmaker had deze maat niet op voorraad.

Wat is verder het verschil tussen de Lander en new Kent?

Ik hoor het graag!

nombrado

Re: Zaldi Lander of New Kent? En welke inchmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:26

De zaldi Lander heeft latex gevulde kussens en is verder identiek aan de zaldi new kent
de new kent heeft wol gevulde kussens en is dus aan te passen.
echter begrijp is dat je paard een iets holle rug heeft en kort in de rug is, maar je zelf betreffende je benen toch een 17.5 zit nodig heb.
ik raad je in dat geval aan om een zaldi San Jorge, die heeft een wat diepere zit dan de lander of de new kent. Wat beter overeen komt met je type paard.
http://www.ollashop.nl/product_info.php ... 078dc921b2

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 21:14

Bedankt voor je reactie!
Ik heb volgens mij de Lander gepast en die lag erg goed, maar hij brugde een heel klein beetje door de holle rug. Volgens mn zadelmaker kan de boom daarvoor iets aangepast worden. De San Jorge is helaas wel net boven mn budget. Waardoor past dit zadel beter op een holle, korte rug? Is de boom wat ronder?
Mn zadelmaker zei ook dat hij een 17,5 inch zitting met 17 inch kussens kan bestellen. Dat zou wrs ook een goede oplossing zijn.

nombrado

Re: Zaldi Lander of New Kent? En welke inchmaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:56

het nadeel van de Lander is dat je de kussens niet kan aanpassen
ik ben zelf niet zon voorstander van het verbreden van de boom aan de voorzijde, om het zadel niet te laten bruggen. Vooral bij een arabier, kan dit tot gevolg hebben dat het zadel naar voren schuift (arabieren zijn meestal smal in de schouders, en rond bij de rug/romp)
een diepere zit/lepel, kan ervoor zorgen dat de vorm lepel beter past bij je paard.
Er zijn ook nog goedkopere versies van zaldi met een diepere zit/lepel. ( de san jorge is het neusje van de zalm)
Een andere optie kan zijn de zaldi Grand Prix. Die heeft een diepere zit dan de zaldi lander of new kent, en is in dezelfde prijs categorie.
http://www.ollashop.nl/images/product_i ... s/27_1.jpg