Ik heb er geen ervaringen mee, vind ze niet zo mooi.
Je zult wel veel reacties gaan krijgen dat het een scherp hoofdstel is en dat de neusriem scherp inwerkt. Dit klopt inderdaad als je de neusriem strak doet. Als je hem gewoon normaal doet is hij niet scherper dan een gecombineerde neusriem.
miicchhellee
Geplaatst: 08-01-12 10:23
ik heb zelf een mexicaanse neusriem, een vreselijk scherpe inwerking heeft het niet. (naar mijn ervaring) het geeft gewoon een andere soort druk op de neus en dus niet alleen op het bit! ik vind ze zelf erg fijn ookal is het van het paard afhankelijk! paar keert lenen van iemand is ook een goed idee!
Ik vind een mexicaanse neusriem wel mooi opzich, moet alleen niet bij een enorm groot paard met breed groot hoofd. Damn vind ik het niet zo mooi. Het hoofdstel op de foto vind ik wel mooi !
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
Ik vind het mooi, maar moeilijker om aan te doen omdat je toch moet kijken dat die ringetjes niet op het jukbeen zitten... (Mss ook omdat ik gewoon een gecombineerde gewoon ben)
nicky_rilana
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik
ik heb een mexicaanse neusriem voor het springen. het is soms wel moeilijk om alles goed om te doen en alles recht te hebben zittten. maar ik merk bij mijn paard in ieder geval geen verschil of ik de mexicaanse of gecombineerde neusriem om heb..