Zadel voor A pony met korte rug

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiSsY_Me

Zadel voor A pony met korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 12:55

Hoi Bokkers.

Ik zoek een zadeltje voor mijn pony.
Het liefst boomloos of western.
Nu is het probleem dat mijn pony (1.18) maar een hele korte rug heeft.
Ze heeft geen hoge schoft, en ze is nogal bol :+
Hierbij is ze 2 jaar en 8 maanden en groeit dus nog.

Wat hebben jullie op je A/B pony liggen, of wat zouden jullie adviseren??

Het enige waar ik tot nu toe tegen ben gekomen is een Cheyenne barefoot maat 0.

Jullie meer opties? (liefst ook een zadel waar broekmaat 36 in past :+ )

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:15

Norton rexine junior ben ik heel tevreden over! :o Mijn pony is 1.15 en ook vrij breed gebouwd. Het is zeker een mooi zadeltje op mee te beginnen. Mijn pony heeft ook een heel korte rug. De norton rexine junior is ongeveer 39 a 40 cm lang, je zou dus even kunnen opmeten of dit past. Maar je gaat er nu toch nog geen zadel opleggen of wel? :P

Afbeelding

O.a. hier te verkrijgen: http://www.fokkens-ruitersport.nl/linked_page0081.html

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:21

geen ab pony maar een c pony van 130 waar ik een zadel voor zocht ze heeft een korte rug,nu heb ik de wintec 250 16,5 inch terug gestuurd deze was te lang 42cm,nu komt er een wintec 250 15inch deze zal waarschijnlijk goed liggen op haar en is 38cm.
dus je zult even moeten kijken hoeveel cm je plek hebt,de wintec 250 kost 245,-nieuw.ik heb de 16,5inch in mijn handen gehad en is een pracht zadel met verwisselbare boom.
ik denk zelf dat je niet groter kunt gaan dan 15inch,en ik zou kijken voor een vlakke zit dan valt het groter kwa zit oppervlak

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:26

Op een B pony van 1,20m redelijk breed gebouwd, ligt bij ons een thorowgood maxam 15 inch, mooi licht zadeltje en nog verstelbaar in de boom. Er rijden bij ons 5 A en B pony's, waarvan er 3 met zo'n zadel rijden!!

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:29

Ik heb ook een thorowgood maxam zadeltje gehad 15 inch voor de pony hierboven, maar die heeft er vreselijke drukplekken aan overgehouden, dus zorg dan wel dat de boom echt goed is, zeker bij een breder paard! Bij de Norton heb je hier minder last van, want dat zadel vormt zich meer naar de rug is mijn ervaring. Maar goed wellicht dat een leuk maxam zadeltje leuk op jouw pony past hoor, maar laat er wel een zadelpasser bij komen dan ;) Want zeker bij een jonge pony is het beter als het zadel gewoon goed past. De Thorowgood maxam lag op mijn pony toen hij 3 en 4 jaar oud was, maar toen hij 5 was, paste het dus niet meer!

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:56

ik heb voor mijn vorige pony ooit eens een barefoot cheyenne kids en de Pfiff boomloos gehad. Die lagen allebei ( met staartriem heel goed ) op de pony
Helaas geen foto van

Cemlys

Re: Zadel voor A pony met korte rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:08

Ik heb ook een kort in de rug zijnde en bolle welsh. de barefoot kids pastte echt niet op haar qua lengte. Ik heb nu een bates dressuur/show zadeltje, wat min of meer goed ligt. 15'' kan net, maar 14
'' zou nog beter zijn. deze zadels hebben 4 singelstoten ipv 3, wat het zadel nog steviger doet liggen

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:40

Ik lees verhalen dat de Thorowgood Maxam niet meer gemaakt wordt, dat is jammer. Leek me wel een goed zadeltje..Zal kijken of die ergens tweedehands op de kop te tikken is.

Zitake, heb je misschien een foto? :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:14

wat wil je uit geven aan een zadeltje?

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 07:11

Een Cheyenne barefoot maat 0 gaat denk ik niet passen.
Die heb ik ook gehad ik had toen die tijd broek maat 38 en paste daar nog goed in.
Alleen het zadeltje was net iets te lang.
Daarna heb ik een boomloos Pfiff die worden veel gebruikt voor ijslanders.
Zadeltje was iets korte dan de barefoot maar had wel een groter zit vlak.
Ik dacht 17,5 inch, de barefoot was dacht ik iets van 16 inch.
Daarna bij zijn ander eigenaar heeft hij nog even een barefoot kids gehad.
Kwa lengte lang hij iets beter dan de maat nu alleen vond ik hem wel voor erg ver over zijn schouder lopen.
Meer dan bij de barefoot 0.
Heb volgens mij van alle 3 een foto maar moet even kijken.
Want die staan op mijn oude computer.
Als je wil kan ik ze voor je op zoeken en naar je toe sturen.
Bij zijn huidige eigenaar heeft hij volgens mij nu een boomzadeltje.
Maar weet zo niet wat precies dat zal ik dan even moeten na vragen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:44

MiSsY_Me schreef:
Ik lees verhalen dat de Thorowgood Maxam niet meer gemaakt wordt, dat is jammer. Leek me wel een goed zadeltje..Zal kijken of die ergens tweedehands op de kop te tikken is.

Zitake, heb je misschien een foto? :)

Ik heb wel eens eerder een foto geplaatst dus als je even zoekt via zoekmachine vind je hem zo. Met telefoon kan ik nl niks plaatsen

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 12:16

keona schreef:

Ik heb niet echt een max, ik wil voornamelijk een zadeltje wat goed op mn pony ligt. En als die wat duurder is spaar ik wat langer :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:56

Waarom laat je niet een goede zadelmaker komen als je pony goed is uitgegroeid. Dan weet je zeker dat het past.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:01

ik heb deze nu zelf besteld voor onze pony,de 16,5 inch was te groot helaas,nu krijg ik vandaag of morgen de 15inch binnen.het is een mooi zadel aan een zeer nette prijs met verwisselbare boom http://www.huppa.nl/14256-wintec-250-me ... t-new.html
de 15inch is 38cm lang,de 16,5inch is 42cm lang.verder hebben ze ook andere zadels met verwisselbare boom,maar van wintec heb ik goede ervaringen gehoord,de andere merken ken ik niet.ook is de service goed ik heb geen problemen gehad met hun

MiSsY_Me schreef:
keona schreef:

Ik heb niet echt een max, ik wil voornamelijk een zadeltje wat goed op mn pony ligt. En als die wat duurder is spaar ik wat langer :)

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:02

Ik heb op mijn A pony verschillende zadels gehad.
JC zadel en wintec 500 gehad.
Nu een barefoot cheyenne kids ben super tevreden, pony loopt er super op.
En zadel is niet zo duur.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:24

Lees net dat Thorowgood een nieuwe variant heeft op de maxam namelijk de Ponyclub, misschien is dat wat.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:18

Thorowgood heeft prima ponyzadels vanaf 15"; kunststof zadels met een verwisselbaar kopijzer, zodat je pony erin kan groeien. Het zadel komt standaard met verschillende mogelijkheden van aansingelen.