Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik had vandaag les met mijn verzorgpaard, en de instructrice adviseerde mij om is te kijken naar een ander bit voor hem, om te kijken of hij daar beter op reageert. Dit omdat hij gewoon door het bit heen loopt, het bit vast pakt, ik niets met hem kan, kan zelfs geen stelling vragen, waardoor hij nu aan 1 kant helemaal vast zit..en ik weet dat ik dit ook rijtechnisch moet oplossen, maar het is het proberen waard toch?
nu had zij het over een rolletjes bit.. na even googelen vond ik hier alleen nogal rare verhalen over. Doordat het 2 verschillende materialen zijn, zou hier stroomschokjes vanaf kunnen komen.. niet fijn voor het paard lijkt me zo

Nu vroeg ik me af wat jullie hiervan weten, is dit waar? en hebben jullie ervaring met dit bit?
het gaat om zo'n bit: http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... 13-mm.html
en wat voor bit zou ik anders kunnen proberen? aangezien ik hier verder niet veel verstand van heb wil ik eerst zoveel mogelijk informatie, in plaats van er zomaar een ander bit in te hangen. Van de instructrice kan ik de volgende keer ook wel zon rolletjesbit van haar lenen om te proberen, maar ik wil dus eerst weten hoe dit zit..