ik heb een pony die in mei 4 word. we hebben hem en half jaar ongeveer... en het zadel dat we hebben ligt goed op de rug, maar tijdens het rijden schuift het naar achter. op de plaats waar het naartoe schuift ligt blijft het ook wel liggen. maar dat ligt wat mij betreft echt te ver op de rug.
ik heb al gevoeld tot waar het zadel mag komen, daar zit ie net tegenaan...
wat zouden jullie doen? want een nieuw zadel kopen is niet handig, hij is nl nog lang niet uitgegroeid. en dan zouden we volgend jaar weer een ander zadel moeten. met gelpack heb ik ook al geprobeerd.. maar geen verschil.
we gaan nog naar de zadelmaker.... dus we wachten nog even af
Ik zou idd ook, wat je al zegt, de zademaker afwachten. Waarschijnlijk ligt je zadel toch niet helemaal lekker. Misschien moet je je pony nog iets meer aansingelen? Als dat kan natuurlijk =). Kijken of dat miss ook een beetje helpt..
Ik zou de zadelmaker bellen een pasend zadel is erg belangrijk, ik heb wel altijd gemerkt dat bij pony's de zadel sneller schuift veel mensen lossen dit volgends mij op met een staartriem. overgens heb ik daar geen ervaring mee en weet niet of het werkt maar ik hoor het wel altijd. ik zou zowiezo een zadelmaker bellen
_Dune_
Geplaatst: 14-01-12 07:31
Een staartriem werkt niet tegen het naar achteren schuiven, wel als het zadel naar voren zou schuiven. Of je het wilt gebruiken is een tweede. TS, waarschijnlijk heb je toch niet de juiste boommaat en schuift het zadel daardoor. Ik zou een zadelmaker laten komen om je zadel te beoordelen. Misschien is het op te lossen door het zadel op te vullen of tijdelijk een speciale pad te gebruiken.