Ik ben er hard over aan het denken om een nieuw dressuurzadel aan te schaffen voor mijn 7-jarige tinkermerrie Iowa. Maar ik weet eigenlijk echt niet wat er zowat allemaal op de zadelmarkt is. Sowieso zou ik eigenlijk net als bij mijn vorige zadel naar de winkel gaan en zeggen wat ik wil en wat mijn budget is en dan komt er een zadelpasser langs met enkele zadels maar ik zou toch ook graag eigen meningen horen.
Ik rijd momenteel met de wintec 500 dressuur. Hij was eerst van mijn vorige paard maar de zadelpasser is toen komen passen of deze ook op Iowa zou gaan en met een andere boom pastte die gelukkig. Wel met de waarschuwing dat als Iowa nog zou uitzetten qua spieren (en vetjes

Ik heb eens op het dressuurzadel van mijn zus gezeten (weet wel niet welk merk dit is) en hoewel ik er niet helemaal goed op zat voelde ik wel echt het verschil dat ik hier meer in een goede zit 'gedwongen' word. En dat heb ik eigenlijk wel wat nodig, ik zak gemakkelijk naar voor, mijn benen leiden soms een eigen leven,... Een zadel waar ik diep in kan zitten en mijn benen ook wat op hun plaats kan houden lijkt me dus wel wat. En dat gevoel heb ik bij mijn wintec niet. Toen ik van mijn vroegere oude zadeltje naar de wintec over stapte voelde dit zo wat aan als de hemel

Als student zijnde heb ik spijtig genoeg niet echt een groot budget. Iets van rond de €800 (of €900...) is zowat mijn budget. Mijn tinker merrie is een wat luxer gebouwd type. Hier is een foto van haar met de wintec:

Alvast bedankt om mee te denken

Groetjes Emmy