Welk dressuurzadel voor tinker?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Welk dressuurzadel voor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 18:36

Hallo allemaal,

Ik ben er hard over aan het denken om een nieuw dressuurzadel aan te schaffen voor mijn 7-jarige tinkermerrie Iowa. Maar ik weet eigenlijk echt niet wat er zowat allemaal op de zadelmarkt is. Sowieso zou ik eigenlijk net als bij mijn vorige zadel naar de winkel gaan en zeggen wat ik wil en wat mijn budget is en dan komt er een zadelpasser langs met enkele zadels maar ik zou toch ook graag eigen meningen horen.

Ik rijd momenteel met de wintec 500 dressuur. Hij was eerst van mijn vorige paard maar de zadelpasser is toen komen passen of deze ook op Iowa zou gaan en met een andere boom pastte die gelukkig. Wel met de waarschuwing dat als Iowa nog zou uitzetten qua spieren (en vetjes :D ) dat er nog een ruimere boom in moest. Dit is enkele maanden later ook gebeurd want toen ik Iowa net had was ze nog maar net ingereden en net iets te mager dus het was vanzelfsprekend dat ze nog ging uitzetten. Momenteel heeft Iowa zowat een 'vaste vorm' aangenomen en zit ik er over te denken om een ander zadel aan te schaffen.

Ik heb eens op het dressuurzadel van mijn zus gezeten (weet wel niet welk merk dit is) en hoewel ik er niet helemaal goed op zat voelde ik wel echt het verschil dat ik hier meer in een goede zit 'gedwongen' word. En dat heb ik eigenlijk wel wat nodig, ik zak gemakkelijk naar voor, mijn benen leiden soms een eigen leven,... Een zadel waar ik diep in kan zitten en mijn benen ook wat op hun plaats kan houden lijkt me dus wel wat. En dat gevoel heb ik bij mijn wintec niet. Toen ik van mijn vroegere oude zadeltje naar de wintec over stapte voelde dit zo wat aan als de hemel :+ Maar nu vind ik er precies mijn draai niet meer in en wil een beter.

Als student zijnde heb ik spijtig genoeg niet echt een groot budget. Iets van rond de €800 (of €900...) is zowat mijn budget. Mijn tinker merrie is een wat luxer gebouwd type. Hier is een foto van haar met de wintec:
Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt om mee te denken ;)

Groetjes Emmy

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:41

JC Blackjack! Echt een geweldig zadel!
Afbeelding
Extra diepe zit , en hij zit echt als een huis! Heerlijk zadel! Ik heb hem ook :D
Hij is wel iets boven je budget , ik heb hem voor 1300 geloof ik , maar hij is ook veel tweedehands bij de zadelmaker te krijgen!

daniweerd

Re: Welk dressuurzadel voor tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:20

Ik ben verslaafd aan de wintec Isabelle Werth, zit heerlijk!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:25

TI-->HAR

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:04

[TI] [Centraal] Tinkerzadel topic
Misschien vind je in dit topic nog wat ideeen.

ik heb op mijn tinker een Kantaur Penelopa gehad, een dressuurzadel met diepe zit en veel wrong.
Na een tijdje begon mij die gedwongenheid van het zadel echt te irriteren en ben ik op zoek gegaan naar een ander soort zadel. het is de massimo trail geworden. Heerlijk zadel.

succes met je zoektocht.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:52

Gooya schreef:
[TI] [Centraal] Tinkerzadel topic
Misschien vind je in dit topic nog wat ideeen.

Er loopt op TI een centraal topic over dit onderwerp, daarom plaats ik hier een slotje.