Zadel van mijn dochtertje gestolen !!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NinavR

Zadel van mijn dochtertje gestolen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:38

Het Stubben Laurus S 16 inch springzadel is gestolen van mijn dochtertje. Het zadel is op 12 december in Sleen (Drenthe) uit de zadelkamer van de manege gestolen.

Het zadel heeft de kleur zwart, zwarte leren singel, zwarte beugelriemen met zwarte kunststofbeugels.
Verder zat er een wit wedstrijdschabrack onder met een wit bontje. Aan de voorkant zit een bokriempje. Ook zat er een zwart borsttuig aan.

Dit zadel en borsttuig is helemaal pas gemaakt voor haar B pony, de singelstoten zijn er anders aangezet om verschuiving naar voren tegen te gaan. Het zadel is gloednieuw, nog geen 6 maanden oud.

Mocht je dit zadel aangeboden krijgen of ken je iemand die ineens op een dergelijk zadel rijdt, stuur me dan even een berichtje alsjeblieft ! Ik wil het heel graag terug, ik krijg nl niks via de verzekering (Unive) terug dus ik baal hier vreselijk van !

xSaarSaar

Re: Zadel van mijn dochtertje gestolen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:42

Marktplaats etc. goed in de gaten houden, maar ik vrees dat hij al de grens over is...

HenrietteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:44

Wat vreselijk!!! Je bent toch ziek als het alleen al in je opkomt
Ik zal goed opletten

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:50

Maar waarom krijg je niets van de verzekering terug.? Zat het niet achter gesloten deuren of in een kast met slot.?
Geen braaksporen.? Het zit namelijk gewoon bij je inboedelverzekering..

NinavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 22:53

Ik heb op Marktplaats een oproep geplaatst, ik heb aangifte gedaan, een oproep op de manege gehangen, de ruitersport zaken in de buurt ingelicht, niks , nakkes , nada !!
Ze had clubkampioenschappen en werd ook nog clubkampioen was natuurlijk super totdat bleek dat het zadel gestolen was, ze is erg verdrietig ook omdat we weten dat het iemand van de manege geweest moet zijn. Er zitten cijfersloten op de deur van de zadelkamer en de codes kennen alleen de mensen die hun paard op de manege hebben staan...dat maakt het allemaal des te triester.

Een volwassene heeft niets aan dit zadel, ik heb als laatste redmiddel nog een beloning uitgeloofd op de manege van € 250,--. Wie weet reageert daar iemand op maar ik vrees het ergste..

In ieder geval alvast bedankt voor het opletten !! Echt super van jullie.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:54

xSaarSaar schreef:
Marktplaats etc. goed in de gaten houden, maar ik vrees dat hij al de grens over is...

De grens over met een zadel... Dat gaat wat te ver denk ik. Die is nog wel hier hoor

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:55

xxMaxx schreef:
xSaarSaar schreef:

De grens over met een zadel... Dat gaat wat te ver denk ik. Die is nog wel hier hoor

Oh echt wel, hele partijen gestolen zadels gaan naar het buitenland :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:56

NinavR schreef:
Ik heb op Marktplaats een oproep geplaatst, ik heb aangifte gedaan, een oproep op de manege gehangen, de ruitersport zaken in de buurt ingelicht, niks , nakkes , nada !!
Ze had clubkampioenschappen en werd ook nog clubkampioen was natuurlijk super totdat bleek dat het zadel gestolen was, ze is erg verdrietig ook omdat we weten dat het iemand van de manege geweest moet zijn. Er zitten cijfersloten op de deur van de zadelkamer en de codes kennen alleen de mensen die hun paard op de manege hebben staan...dat maakt het allemaal des te triester.

Een volwassene heeft niets aan dit zadel, ik heb als laatste redmiddel nog een beloning uitgeloofd op de manege van € 250,--. Wie weet reageert daar iemand op maar ik vrees het ergste..

In ieder geval alvast bedankt voor het opletten !! Echt super van jullie.

Dat is al helemaal erg zeg, dat het een pensionklant moet zijn. Is het geen pension klant die laatst is weggegaan op de manege?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:57

Partijen ja, dit is één zadel.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:58

Oh dit is best dicht bij mij ik zal mijn oren en ogen open houden en hoop voor je dat je het nog terug vind

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:01

Het is dus een gezamenlijke zadelkamer? Vreemd dat dan alleen jullie zadel is gejat. Mag het misschien niet zeggen maar zijn er geen jaloerse mensen op de manege?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:12

xxMaxx schreef:

Je weet niet wat ermee gebeurd is ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:14

xSaarSaar schreef:
xxMaxx schreef:

Je weet niet wat ermee gebeurd is ;)

Net zoals tigra zegt, een zadelkamer vol zadels, en er wordt er 1 gestolen. Als ze de grens overgaan willen ze meestal buit maken, waarom hebben ze er dan niet meer meegenomen? En aangezien er een cijfercode op de deur zit, en deze alleen pensionklanten weten, is het iemand die er staat of heeft gestaan. Die zal niet zo snel naar het buitenland gaan, want wat heeft die daar dan te zoeken? Lijkt me wat logisch, vind ik :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:16

Tigra_ schreef:
Het is dus een gezamenlijke zadelkamer? Vreemd dat dan alleen jullie zadel is gejat. Mag het misschien niet zeggen maar zijn er geen jaloerse mensen op de manege?

Precies wat ik dacht..
Hoop dat je zadel snel terecht is!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:24

xxMaxx schreef:
xSaarSaar schreef:

Sleen ligt redelijk dichtbij de Duitse grens dus die gedachtengang is nog niet eens zo gek. Desalniettemin blijft het vreemd dat iemand de code had moeten weten en alleen het zadeltje van je dochter gestolen is. Kan de deur van de zadelkamer per ongeluk open blijven staan of valt ie automatisch dicht?

NinavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:09

Mijn gevoel zegt dat het iemand van de manege is geweest. En wie weet dat er toch sprake is van jaloezie of afgunst. Mijn dochtertje (9jaar) is dit jaar begonnen met wedstrijden rijden, eerst Bixie en nu kan ze al naar de L2 (ik wacht nog ff) dus dat gaat super. Springen komt ze nu net een beetje mee op dreef, ze doet BB en B parcoursjes. We bouwen het langzaam op. Ze doet heel erg haar best en is super gemotiveerd, ze wil niet eens winnen maar wel heel goed worden. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit moeilijk te verteren vinden maar om dan haar zadel te jatten daar kan ik gewoon niet bij !

Op de manege vinden ze het ook onbegrijpelijk dat alleen haar zadel gestolen is en de andere zadels niet.

Ik baal ook heel erg dat ik het niet terug krijg van de verzekering, dit vanwege het ontbreken van braaksporen..bloed irritant ! Ik heb gewoon een schade van € 1500,-- als ik alles bij elkaar optel.

Ik had op het zadel, een ouder Stubben zadel van mijn vader op ingeruild dus die is ook niet blij ! Het is dat er geen veelzijdigheidszadel passend was te krijgen op haar pony anders had ik dat wel gekocht. Daardoor was ik genoodzaakt om een dressuur en een springzadel te kopen. Gelukkig hebben we het dressuurzadel nog, morgen heeft ze springles met haar dressuurzadel, benieuwd of dat wat wordt..

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:33

Ach vandaar dat de verzekering niet uitbetaald, geen braaksporen..Dat is echt balen voor jullie..Hoe kinderachtig kunnen mensen zijn..bah..Kan je niet nagaan wie het evt gedaan kan hebben idd oude stalgenoten die de combi weten, of die die dag op stal waren..Zo kan je ook mensen uitsluiten..

NinavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 00:38

Om 12.00 uur s'middags lag het er nog volgens een medewerkster. Ik was er om 15.00 uur en toen was het weg. Het is tussen 12 en 15 uur weggehaald, niemand heeft een vreemd of onbekend persoon gezien.

De deur zat op slot gedurende deze uren.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:42

Kan je niet nagaan wie er allemaal waren binnen die tijden.? Zoals jezelf al aan gaf is het een bekende geweest, dus die valt niet op..Heb je geen foto van het zadel.?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:47

Jemig wat een lage rotstreek! _-:(

Hopelijk schaamt degene die dit heeft gedaan zich de ogen uit z'n kop en komt het zadel nog terecht...

NinavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 01:10

Afbeelding

Dit is een foto van het springzadel van mijn dochter, op de foto is het natuurlijk kaal. In het echt zat alles erop en eraan, zie mijn eerste bericht. Het is een jeugdzadel, een volwassene kan er niet eens opzitten.

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:17

iedereen zijn kast bekijken?
met de staleigenaar ofzo.
als iemand bezwaar heeft klopt er al iets niet denk ik

veel succes in iedergeval

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:14

Ik denk echt dat het gaat om een geval van jaloersheid hoor !
Moesten het echte dieven zijn, zouden ze wellicht veel meer zadels meenemen...

Veel succes met de zoektocht, ik hoop dat je het zadeltje terug vind ! :(:)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:22

[PP] Ex-Penny Misdadigers
Ook op Bokt zitten genoeg kinderen/mensen die uit afgunst spullen stelen en vervolgens weggooien.
Vrees dat jullie hier ook slachtoffer van zijn geworden gezien het feit dat dit zadel het enige was dat is weggenomen.

NinavR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 11:27

Ik heb net nog een mail de deur uitgedaan naar een aantal ruitersportzaken, die zouden ook opletten voor me dus dat is super.

Ik heb ook al gedacht aan een jaloers meisje die misschien het zadel ergens verstopt heeft op de manege, het lijkt me nl zo onwaarschijnlijk dat een volwassene zoiets doet, ik ken iedereen vrij goed op die manege en ik kan er gewoon niet bij...

Ik ga er straks heen en ga ik alles nog eens uitkammen, wie weet ligt het ergens bij de opslag van het hooi of zo.

Stalkasten bekijken, doe ik steeds een beetje stiekem want ik durf niet goed iedereen te confronteren en te vragen of ze mij de inhoud van hun zadelkast willen laten zien. Lijkt me de onderlinge relatie geen goed te doen.

Voorlopig zoeken we verder.