Mijn pony is 8 weken ziek geweest, en moet door gezondsheidsredenen op zaagsel. Hij is nu heel erg afgevallen (ook kwa spieren dus). Mijn zadel lag voor dat hij ziek was gewoon goed. Maar nu schuift hij naar rechts, ik moet de zadelmaker van de week even bellen voor een afspraak.
Maar zou ik tijdelijk een bontje kunnen gebruiken?, of verandert dit je zadel heel erg. (ik weet wel dat het je zadel smaller maakt, maar dat is op het moment ook een beetje de bedoeling)
Resfeber
Geplaatst: 03-01-12 22:33
Als het de bedoeling is, dan kan je het altijd proberen of het wel goed ligt met bontje. Ben je er niet zeker van, dan kan je beter naar de zadelmaker gaan voor goed advies.
zoals hierboven al gezegd, daar zijn ze voor. als je je zadel nu aan laat passen dan is hij over een paar weken weer te krap als hij weer op gewicht is. met bontje is dus een prima oplossing
Als ik jou was zou ik het eerst proberen met zadel bontje. Mocht je het zadel nog niet lekker vinden zitten, zou ik toch even de zadelmaker er bij halen. Echter moet je wel bedenken, dat als je de zadelmaker laat komen, en hij komt weer aan. Dat je de zadelmaker later nog een keer nodig zult hebben.
Dus kwa wat goedkoper is, zou ik zeggen zadelbontje tot die tijd.
Arcodavella
Geplaatst: 12-01-12 22:25
Wat HorseAndMe zegt is wel heel erg waar. Als jij zeker weet dat je je pony weer goed gaat oppakken (benjedatvanplan?) zou ik voor een tijdelijk bontje gaan, totdat je pony iets dikker is en meer bespiering heeft. Anders mag de zadelmaker twee x komen.
ik heb hem nu zoon 4 weken weer opgepakt, en zit weer goed in de spieren Heb een tijdje met bontje gereden, maar toen mijn zadel daar ook mee ging schuiven heb ik hem eronder uit gehaald. Toen schoof hij een stuk minder . Maar morgen komt toch de zadelmaker omdat hij toch nog niet helemaal lekker ligt, en waarschijnlijk gaat hij niet meer heel veel veranderen.
merelmacho
Geplaatst: 24-01-12 12:09
je kunt altijd een bontje proberen. het ligt wel wat dikker dus vult wel weer wat ruimte op.