Hoihoi, Ik vraag me af of jullie bij het inrijden al het juiste zadel nemen of als het paard uitgegroeid is.. Moet ik nu al een goed Zittend zadel kopen ( paard is bijna 3 ) ?
Ik hoop dat jullie het snappen .. Vragen kunnen gesteld worden!
Groetjes
FHS
Geplaatst: 03-01-12 22:24
Hi Elynkwpn,
Het is belangrijk dat je een goed passend op het paard legt wanneer die wordt ingereden, anders associeert het paard bereden worden met pijn door een niet passend zadel en dat is traumatisch. Je zou kunnen kiezen voor een kunststof zadel met verwisselbaar kopijzer. Dan kan het zadel als het ware met het paard meegroeien. Op het moment dat het paard in uitgegroeid koop je mooi leren merkzadel, dat uiteraard ook duurder is. Thorowgood heeft een kwalitatief goed kunststof zadel wat in Engeland wordt gemaakt. De zadels zijn met wol gevuld en komen standaard met verschillende mogelijkheden mbt aansingelen.
Ik gebruik mijn Barefoot. Dat is een boomloos zadel, en verandert dus mee als het paard in bouw verandert. Maar dit is niet een zadel wat ik speciaal gebruik voor inrijden, ik gebruik hem altijd.
Ik ga helemaal met FHS mee... Zeker een passend zadel er op, moet een prettige ervaring zijn voor ze! Succes
Elynkwpn
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-12 23:38
Ik heb nu een zadel waar verschillende boom maten in passen alleen betwijfel ik of het zadel niet drukt op haar ik geloof dat het de schouder is .. kan het kwaat als een zadelblad daar op ligt?
Laat even een zadelmaker langskomen. Beter voorkomen dan genezen.
Poiuytrewq
Geplaatst: 03-01-12 23:40
Heb ingereden met BBP Dat passende zadel komt wel als mijn paard uitgegroeit is.
Als je perse met zadel wilt inrijden is het belangrijk dat hij past. Hij moet zadel niet gaan associeren met pijn, kan zeer vervelend worden in de toekomst.