Wie heeft er wel eens gehoord van een westernzadel wat je kruislings aan moet singelen (zoals de dekensingels onder de buik) en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Links- en rechtsvoor bevinden zich lange singels, deze worden gekruist onder de buik om daarnan links en rechts aangesingeld te worden op de achterste ringen.
Nog nooit gezien als ik eerlijk ben. Lijkt me ook niet heel stabiel of plezierig voor een paard.
Traiectum
Geplaatst: 02-01-12 17:01
Is dat niet iemand die heel creatief met een achtersingel is geweest? Maw, iemand die niet weet hoe het wel moet en dus zelf maar wat knutselt? Heb je misschien een foto of website? 't lijkt me iig voor het paard niet erg prettig, ik heb er nog nooit van gehoord.
@billiejam : de bedoeling van die 2 lange riemen is om via een zgn 3-puntsgording aan te singelen. De singels blijven aan dezelfde kant van het paard. Je gaat met de riem eerst naar beneden naar de singel, dan naar achter door de achterste ring dan weer terug door de singel en dan vastzetten met de gesp.
De bedoeling hiervan is dat je een voor je paard betere positie van de singel kunt kiezen. Let er wel op dat beide zijden exact gelijk gesingeld zijn, anders trek je je zadel scheef en kun je het paard problemen bezorgen.