Halsters- snel versleten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Halsters- snel versleten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:10

Hey,

Ik heb op dit moment vijf halsters voor mijn paard, dit vind ik wat overdreven... Maar ach :D
Nu vroeg ik me af, hoelang gaat een halster nu eigenlijk mee? Is er een verschil van kwaliteit tussen de verschillende merken?
Heb twee dezelfde halsters van de Decathlon en die zijn toch net iets minder snel versleten, maar zien er snel onverzorgd en vuil uit.
Kan je een halster ook wassen in de wasmachine of moet je dat met de hand doen?

alvast bedankt!

Anoniem

Re: Halsters- snel versleten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:13

Zeker verschil :j

Die van Scapa en Anky gaan veel langer mee dan die van Harry's Horse, en die van Scapa blijft er mooi uitzien ook :j

Ik doe ze als ze vies zijn even uitwassen in een sopje met Biotex, gaat prima (met die hele goedkope wil dat niet, die gaan roesten, maar die moet je gewoon niet kopen)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:14

Mijn paard heeft nog steeds zijn eerste halster, ondertussen al 6 jaar. Mijn nieuwe paard is een ex-manegepaard, hij heeft zijn halster dat ik altijd in de manege gebruikte, ondertussen al zo'n 10 jaar! En dat zijn gewone nylon-dingetjes. Je kan ze wel in de wasmachine steken, maar oppassen met de gespen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:14

mijn halsters gaan mee tot Picasso ze kapottrekt of kwijt ben
ik stop ze in de wasmachine (in het zakje voor BH's ;) )
heb er ook van decathlon die gaan lang mee

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:16

Bij de gespen van mijn deken doe ik altijd altijd washandjes eromheen, zal ook wel werken bij een halster zeker :D wat ik ook gemerkt heb is dat na een tijdje het stukje van boven achter hun oren waar een soort mouche zit, dat dat begint te rafelen... Nog bij iemand gebeurt?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:17

ik heb uhm te veel halsters.
Ik weet niet eens hoeveel het er zijn maar minimaal 18 :o

Laatst heel heel partyje goedkope weg gegooit omdat deze inderdaad verroesten.
Heb er halsters tussen zitten van 10 jaar oud :j

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:18

ik heb mijn paard nu 17 jaar....heb ook al 17 jaar twee dezelfde halsters voor hem, een luxe lederen met messing gespen en een rode amerikaanse met zijn naam op de neus geborduurd.

Toen hij in de paddock op een pensionstal stond met een aantal andere paarden heb ik tijdelijk een ander goedkoop f*ckhalster gekocht omdat ze de paarden mét halster lieten staan (tegen mijn zin) en anders moest ik het overal zoeken, hadden ze mijne erin gezet en een ander met míjn halster weggezet...

Anyway, mijn halsters gaan dus een paardenleven mee...

Inge_Zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:23

Mijn paard heeft ook meerdere halsters. Een 'weide'-halster en 2 voor net.
Die voor 'net' gaan bij mij heel lang mee. Het halster dattie in de wei op heeft niet.
Ze staan met koppels in de wei en staan dan constant aan elkaars halsters te trekken, dus daar moet ik wel regelmatig een nieuwe voor kopen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:25

ik doe al 5 jaar met de zelde halster (een halster met nepbont)
ziet er nog steeds perfect uit, vooral als tie uit de wasmachine komt :))
nergens kapot oid

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:27

Maar heeft niemand dan last van het mouche stukje dat stuk gaat?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:35

Ik heb nu op 2 jaar 3 halsters gehad voor mijn paard.
Het eerste heeft iemand meegenomen dus telt niet. Het tweede was een halster van Harry's Horse. Ik vond het zo fantastisch mooi maar op een dag haalde ik het van de haak en was de sluiting kapot. Zo dat dingetje dat je op en neer doet om het open en dicht te doen (ik weet de naam niet :P) was gewoon weg. Geen idee hoe het gebeurd is... Was wel een heel stevig halster.
Heb nu weer een nieuw van HH, lijkt iets minder stevig maar het is wel mooi. En het was goedkoop.

Chamaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:38

Het ligt aan het paard, doet ie wild kan het halster sneller verslijten, ook hangt het er vanaf hoe jij er mee omgaat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:41

heb je ze altijd om dan, of alleen als je paard in handen komt?
Ik heb altijd gewoon HH halsters enz, nooit problemen mee gehad.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:42

Heleennn schreef:
Maar heeft niemand dan last van het mouche stukje dat stuk gaat?

wat is dat?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 15:45

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:57

Mijn vorig paard was een halster sloper als je ze in de stal aan liet.. (ook andere dingen hoor)
maar z'n laatste halster heeft die toch ook een jaar of 4-5 gehad denk ik zonder stuk te gaan (maar ik deed ze ook af en aan zelf vanaf toen)

M'n huidig paardje heeft 3 halsters denk ik, 1 daarvan kreeg ik mee bij de koop, de andere was een ongebruikt pony halster dat we hier nog hadden liggen en de 3de was een oud halster van m'n vorig paard die te klein was geworden voor 'm en dat is ja m'n vastzet halster. Van kleur is het niet heel mooi meer maar het is wel lekker sterk. Ik denk dat de halsters die ik nu heb ook een eindje gaan mee gaan met dat hij totaal geen slopper is en ik ze alleen aan doe voor te wandelen of poetsen..

Heleennn@ dat stukje zit er ook bij mijn halster die te klein was voor m'n vorig paard en die is nog gewoon goed.. ik ga niet zeggen dat het evengoed nog is als toen het net nieuw was maar het is zeker niet slecht.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:57

ooh :+

gaat ook nooit stuk hier hoor :+

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:15

het ligt eraan of het paard veel buiten is. mijn paard heeft wel een jaar hetzelfde halster om.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 16:53

De mijne gaat elke dag wel buiten... Al is het maar in de binnenpiste om te rollen of om buiten aan de hand een halfuurtje te grazen... daar gaat het toch niet stuk van? Of is het misschien niet waterbestendig.... :=

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:00

ik heb er 1 van scape die is nog van mijn oude pony en gebruiok ik bij deze nu ook al 3 jaar, dus ook al een jaar of 5 oud.
heb er ook 1 met nepbont, die hebben we ook al 4 jaar, alleen hebben we er een nieuwe klip aan gemaakt was lam geworden...
ik koop liever een duurder halster gan veel langer mee.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:00

Ik koop toch regelmatig een nieuwe, 1x per jaar sowieso. Ik heb een Eskadron voor netjes (naar les/wedstrijd/op de trailer) een donkerblauwe Scapa voor op stal en in de paddock maar die zag er al vrij snel niet netjes meer uit (roestig) vandaar dat ie nu voor op stal is. verder nog een oud nood-halstertje en een cognac leren maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:03

de mijne heeft al 4 jaar hetzelfde halster. maar ze heeft het zelden of nooit om, alleen met wandelen of poetsen. in de wei nooit en ze gaat zelf stal in en uit. hoef ik zelf niet te doen. als ik met uitmesten klaar ben gaat ze erin en wacht tot ze haar eten heeft en dan doe ik de deur dicht. in de zomer staat ze 24/7 buiten en winter van half 7 tot ong. 4 of 5 uur.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:26

ik heb ook 5 halsters voor 1 paard. 1 voor op de weide (paard wordt binnen buiten gezet voor mij en staat in groep) 1tje om te poetsen als het weidehalster drupt van de modder en 2 "goeie" voor op wedstrijd ofzo, hangen dus eigenlijk gewoon te verstoffen...
heb er op 3 jaar tijd al wel 2 versleten: 1 van decathlon dat zo met een soort mousse waas onderlegd (barsten en harde stukken) en een super goedkoop dat volledig begon op te roesten.

Diegene die ik nu heb zijn al allemaal in de wasmachine geweest,, maar zijn ook allemaal betere merken (BR, Scapa, Lamicell, Horseware)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 17:30

petitparis schreef:
ik heb ook 5 halsters voor 1 paard. 1 voor op de weide (paard wordt binnen buiten gezet voor mij en staat in groep) 1tje om te poetsen als het weidehalster drupt van de modder en 2 "goeie" voor op wedstrijd ofzo, hangen dus eigenlijk gewoon te verstoffen...
heb er op 3 jaar tijd al wel 2 versleten: 1 van decathlon dat zo met een soort mousse waas onderlegd (barsten en harde stukken) en een super goedkoop dat volledig begon op te roesten.

Diegene die ik nu heb zijn al allemaal in de wasmachine geweest,, maar zijn ook allemaal betere merken (BR, Scapa, Lamicell, Horseware)

JA! eindelijk iemand waarbij het probleem met de mousse ook heeft :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:25

Ik heb een lederen voor op de wei en nog een andere oud voor op de wei. Had er eerst 1 van HH maar die heeft hij stukgetrokken. En ik heb er nog 2 voor net een anky en BR. Vind het zonde om van die dure halsters op het weiland om te doen, wordt toch vies.