Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mijn shetlanders reageren daar ook beter op dan op een enkelgebroken bit. Weet je ook zeker dat hij niets aan zijn tanden heeft? Irmy schreef:Het bit is al redelijk dik, maar niet té dik. Hij heeft echt niets aan zijn tanden, dat weet ik zeker. Ik ga dan maar eens een dubbelgebroken bit proberen, kan vast geen kwaad.
Ik was er namelijk ook zeker van dat mijn paard niets met zijn tanden had. Toen bleek dat hij een golf in zijn kiezen had. Maar waarschijnlijk moet hij voor een deel gewoon wennen en een dubbelgebroken bit kan inderdaad geen kwaad.
misschien is een appelbitje goed voor hem. En idd is het even wennen voor hem
Baily12 schreef:mijn shet had dit ook ik heb een rubber ongebroken bitje genomen en die nam ze netjes aanmisschien is een appelbitje goed voor hem. En idd is het even wennen voor hem
capopjekop schreef:Heb je je bit wel op de juiste hoogte hangen?
tdw schreef:Baily12 schreef:mijn shet had dit ook ik heb een rubber ongebroken bitje genomen en die nam ze netjes aanmisschien is een appelbitje goed voor hem. En idd is het even wennen voor hem
heel vele paarden kunne niet tegen een rubberen bit.
krijgen veel wondjes op uitslag staan ze ook om bekend en het is niet fijn.
ik zal zelf nooit z'n bit gebruiken.
ze is heel rustig met haar mond en niet elk paard vind het een vervelend bit.