Het eerste ponyzadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ulyse

Het eerste ponyzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 19:46

Waar ga ik op letten.
En welke merk ponyzadel zijn er. Ik ben niet op zoek naar een 'pannekoekzadel' maar net ietsje meer zadel.
Hoelang zijn de zweetbladen, kun je beter een veelzijdigheidszadel nemen?

Wie helpt mij een beetje op weg.

_lalala_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:48

ulyse schreef:
Waar ga ik op letten.
En welke merk ponyzadel zijn er. Ik ben niet op zoek naar een 'pannekoekzadel' maar net ietsje meer zadel.

Mijn eerste ponyzadel was een pessoa, veelzijdigheidszadel. (Staat momenteel te koop :D )Ik ben zeeeeeer tevreden over dit zadel, het past perfect op al mijn pony's! En is van zeer goede kwaliteit.

AdnerB

Re: Het eerste ponyzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:51

kan je wat meer info over de pony geven?

_lalala_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:52

De zadel lag op een welsh a pony (2 à 3 jaar geleden) en ligt nu op een c-d pony

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:52

Wintec heeft ook pony zadels, zelf vind ik wintec fijne zadels hebben. Niet te duur maar wel kwalitatief prima :)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 19:58

_lalala_ schreef:
ulyse schreef:
Waar ga ik op letten.

Mijn eerste ponyzadel was een pessoa, veelzijdigheidszadel. (Staat momenteel te koop :D )Ik ben zeeeeeer tevreden over dit zadel, het past perfect op al mijn pony's! En is van zeer goede kwaliteit.

nou vertel vertel.....
Wij hebben een B pony en de ruiter is een 5 jarige.
Welke inch maat is het?

_lalala_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:03

15 3/4 " op de stal waar ik vroeger reed werd er met hetzelfde zadel lesgegeven aan kinderen die 5 jaar waren, en dus begonnen met rijden. Ik ben inmiddels 17 geworden en pas er nog wel op, maar nu wordt hij iets te klein voor mijn kont :D

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 08:55

Heb je ook een link naar je advertentie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:07

Voor een kind van 5 dat neem ik aan nog weinig rij-ervaring heeft , zou ik gewoon beginnen met een simpel en betaalbaar Pinokkio-zadeltje. Passen ze mooi in , is lekker compact zodat de beentjes er goed onderuit komen , heeft een makkelijke pasvorm op de ponyrug... en daar kun je dan wel even mee voort totdat het kind wat groter is en al wat beter in een "echt" zadel past :)

Na dat eerste begin weet je waarschijnlijk ook beter naar welk type zadel je toe wilt en dan is het vroeg genoeg om iets duurders te kopen dat weer enkele jaren mee kan gaan voor het wat serieuzere werk :)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 11:28

fijne ponyzadels zijn;
-pessoa veelz/spring in 15 en 16 inch
-ainsley 16 inch
-kieffer junior derby, kieffer junior master 16 inch
-stubben laurus, juventus etc. in 15 en 16 inch
-wintec 15, 16 inch
- jc zadels 15, 16 inch
-prestige pony, etc 15 en 16 inch

vaak is een veelzijdigheidszadel fijn voor kinderen, kunnen ze ook een sprongetje mee maken of een buitenrit. Een dressuur daar groeien ze met de benen al snel uit.
een wintec is voor kinderen vaak goed hanteerbaar ivm gewicht.
bovenstaande merken hebben ook echt een korter zweetblad en kortere kussens. dus zeer geschikt voor kinderen. De a-merken is vanaf 800 euro nieuw, vaak ook wel 2e hands voor de helft of minder.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 12:05

pmarena schreef:
Voor een kind van 5 dat neem ik aan nog weinig rij-ervaring heeft , zou ik gewoon beginnen met een simpel en betaalbaar Pinokkio-zadeltje. Passen ze mooi in , is lekker compact zodat de beentjes er goed onderuit komen , heeft een makkelijke pasvorm op de ponyrug... en daar kun je dan wel even mee voort totdat het kind wat groter is en al wat beter in een "echt" zadel past :)

Na dat eerste begin weet je waarschijnlijk ook beter naar welk type zadel je toe wilt en dan is het vroeg genoeg om iets duurders te kopen dat weer enkele jaren mee kan gaan voor het wat serieuzere werk :)

Daar vind ik ook wat van te zeggen. Zit er nog een hoop verschil in die pinokkio zadeltjes?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 12:09

Ja er zit best wel wat verschil in :j

Het kinder-zadeltje van Wintec is trouwens ook een heel fijn dingetje.

Ik weet van www.nickyskeet.nl dat ze heel goed kunnen adviseren qua kinderzadeltjes , zij zijn goed op de hoogte van wat er zoal op de markt is en zijn ook niet duur :)