Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ulyse schreef:Waar ga ik op letten.
En welke merk ponyzadel zijn er. Ik ben niet op zoek naar een 'pannekoekzadel' maar net ietsje meer zadel.
Hoelang zijn de zweetbladen, kun je beter een veelzijdigheidszadel nemen?
Wie helpt mij een beetje op weg.
)Ik ben zeeeeeer tevreden over dit zadel, het past perfect op al mijn pony's! En is van zeer goede kwaliteit. _lalala_ schreef:ulyse schreef:Waar ga ik op letten.
En welke merk ponyzadel zijn er. Ik ben niet op zoek naar een 'pannekoekzadel' maar net ietsje meer zadel.
Hoelang zijn de zweetbladen, kun je beter een veelzijdigheidszadel nemen?
Wie helpt mij een beetje op weg.
Mijn eerste ponyzadel was een pessoa, veelzijdigheidszadel. (Staat momenteel te koop)Ik ben zeeeeeer tevreden over dit zadel, het past perfect op al mijn pony's! En is van zeer goede kwaliteit.

pmarena schreef:Voor een kind van 5 dat neem ik aan nog weinig rij-ervaring heeft , zou ik gewoon beginnen met een simpel en betaalbaar Pinokkio-zadeltje. Passen ze mooi in , is lekker compact zodat de beentjes er goed onderuit komen , heeft een makkelijke pasvorm op de ponyrug... en daar kun je dan wel even mee voort totdat het kind wat groter is en al wat beter in een "echt" zadel past
Na dat eerste begin weet je waarschijnlijk ook beter naar welk type zadel je toe wilt en dan is het vroeg genoeg om iets duurders te kopen dat weer enkele jaren mee kan gaan voor het wat serieuzere werk