Horze dressuur zadel, ervaringen gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1975chantal

Horze dressuur zadel, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 20:40

Halloo,

Voor mijn friesje ben ik op zoek naar een nieuw zadel. Ik ben me een beetje aan het oriënteren naar de verschillende merken zadels. De zadels van Horze zijn voor mij eigenlijk onbekend. Ik heb even gekeken op de Horze site, en ik vind het zadel er mooi uitzien en de prijs is ook goed te doen.. Ik zou daarom graag van mensen die zo'n zadel hebben willen horen wat hun ervaring ermee is. En of het zadel voldoet aan hun wensen. Wat ik zoek in een zadel is een fijne diepe zit en dikke kniewrongen. Ik heb interesse in het Domar - Clinic zadel of het Eminente - Clinic zadel.

Ik hoor graag jullie ervaringen :D

Groetjes

o0eefje0o

Re: Horze dressuur zadel, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:31

de zadels ken ik niet maar heb een paar leren outdoorlarzen en vind die erg slecht model is eruit steun is eruit! dus als de zadels zelfde kwaliteit zijn.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 21:40

Oké, dank je voor je reactie. Vervelend dat je laarzen zo'n slechte kwaliteit hebben. Voor een zadel van ruim 1100 euro mag je toch hopelijk wat meer kwaliteit verwachten....

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 22:32

dathoop ik ook voor je maar dat verwacht ik van larzen van 135 euro ook

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:24

Voor dat geld kunje beter 400 bij leggen en een kieffer kopem

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:30

soeraya schreef:
Voor dat geld kunje beter 400 bij leggen en een kieffer kopem

Mee eens! :j Dan weet je iig zeker dat het goeie kwaliteit is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:55

ik blijf erbij dat je niet naar merken moet kijken maar moet kijken wat past op je paard.
Kieffer kan nog zo'n geweldige kwaliteit zijn, maar als het niet goed ligt op je paard (en niet pas te maken is) dan heb je er nog geen bal aan.

Het belangrijkste is dat het zadel goed past op het paard, niet het merkje

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 19:34

Dank je voor jullie reacties. Dus jullie voorkeur zou uitgaan naar Kieffer ( mits natuurlijk dit past op mijn poown )

@ Mri uiteraard is het belangrijk dat het goed ligt op mijn paard, maar als ik van te voren al zou horen dat Horze bijvoorbeeld gewoon slechte kwaliteit heeft. Dan zou ik die al gelijk niet meer laten passen op mijn paard.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:05

Ik heb beugelriemen van Horze gehad, hele dure maar het leer ging zo scheuren... Kijk eens naar een Zaldi zadel! www.trekkingsaddles.com heeft ze, ze zijn niet duur véél fijner als kieffer, hulsebosch of andere dure merken. Mijn vorige Zaldi (type new kent) was al 10 jaar oud, en zag er nog uit als nieuw! San Jorge en de Lancer zijn ook fijne modellen.

Succes!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:14

Wat je ook doet, koop niet van zadelmarkt. Dat zijn ook nette zadels en zullen misschien ook prima passen op je paard, maar oooo ooo wat zit daar rommel in. Het is misschien cliche maar een merkzadel vertrouw ik toch iets beter in kwaliteit dan een merk dat je niet zo vaak hoort.
Wil je graag een zadel waar je vast in zit dan kun je ook eens kijken naar euroriding luxor of titan II. Let wel op dat een zadel waar je vast in zit je ook minder voelt van wat je paard onder je doet. Zo ging ik op mijn Luxor scheef zitten zonder dat ik er erg in had.
Misschien kun je je ook wat meer inlezen op boomloze zadels. Voor vele paarden erg fijn. Kijk bv eens naar de barefoot barrydale.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 18:06

Bedankt voor jullie reacties

@ CK88 tja Horze trekt me eigenlijk steeds minder, vooral ook omdat ik heel weinig mensen zie met ervaring met Horze zadels. En de mensen die wel ervaring hebben me Horze producten er niet echt heel tevreden over zijn. Dus Horze valt eigenlijk gewoon af. Ik vind 1100 euro teveel geld om het risico te nemen. Ik heb even naar de site met Zaldi zadels gekeken en die zadels zien er ook degelijk uit voor idd een goede prijs.

@ x_quita_x bij zadelmarkt zou ik nooit een zadel kopen hoor. Ik hecht veel waarde aan de gezondheid van mijn paardje en zou nooit zo maar het eerste de beste zadel opgooien. Ik heb daar ook al veel slechte verhalen van gehoord. Op de euroriding Titan II was mijn oog eigenlijk ook al gevallen. Ik vind het een mooi zadel en er staat ook bij vermeld dat ie vaak goed ligt op friezen en andere wat bredere paarden.

Ik ga gewoon nog even rondkijken op internet. Eind januari komt Van Rijs bij ons langs op stal en ik hoop dat ik dan uit ben welk zadel het voor mij gaat worden. En anders laat ik de keus gewoon aan hem over. Alleen wil ik eigenlijk max 1300 euro uitgeven voor mijn nieuwe zadel en ik heb al gezien dat dat nog best eens moeilijk kan gaan worden....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:10

Gewoon een paar zaldi's proberen. Weet zeker dat je er geen spijt van krijgt. De kwaliteit leer is vergelijkbaar met stubben, alleen omdat het uit spanje gehaald wordt zijn de zadels véél goedkoper. http://www.fotoserve.nl/~claudia/Ruiter ... g_5035.jpg
dit was mijn kent, eçht een fijn zadel! En al 10 jaar oud he op de foto.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:47

voor 1100 euro heb je ook een Kentaur zadel, zijn ook hele fijne zadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:06

Ik heb een Kieffer uit 1986 en hij ziet er smashing uit, echt als nieuw.

Voordeel van Kieffer is dat ze erg aanpasbaar zijn.

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:29

Kentaur heeft idd ook mooie modellen.. En wat vinden jullie van het merk Rossner, die zijn net iets goedkoper :o ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:46

Zelfde kwaliteit als Kentaur, minder dan een Kieffer.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:52

En een Fryso zadel? :) Ik heb er hele goede ervaringen mee. :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:13

Euroriding is ook aanpasbaar :) maar nieuw niet binnen jouw budget. Maar tweedehands kun je ook goede zadels vinden in degelijke staat. Even opnieuw laten opvullen voor je er mee begint te rijden en hij is weer als nieuw
En als je boomloos gaat dan heb je nog de helft van je geld over. En een nieuwe!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:24

@ mri natuurlijk moet het op je paard passen maar kwaliteit is ook niet onbelangrijk..

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:21

Het is uiteindelijk een Kieffer Frysk geworden. Past goed, en zit heerlijk!! Ik ben helemaal blij *\o/*

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:29

Yeah !

Heb je ook een foto?

1975chantal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 18:40

:D Nog niet, zal ik morgen even maken van mijn mooie nieuwe zeteltje *D