Veel zadelvraagjes en trekker pro endurance

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lulychellu

Veel zadelvraagjes en trekker pro endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 17:42

Heeft iemand ervaring met de Trekker pro endurance? Goede of slechte? Vond deze zadel ergens en ik wou er graag wat ervaringen over horen.

Is dit een echt zadel of meer naar het boomloze? Schuift het niet? In wat voor inch zijn ze er en kunnen ze worden aangepast? In welke prijscatagorie vallen ze? Of kan ik beter een ander zadel zoeken?

Boomloze zadels zijn niks voor mij, kheb ook ooit eens een barebackpad gehad en dat ding schoof alleen maar. Ik zoek een zadel die lekker stevig zit en vooral voor de buitenritten. Ik heb ook les dus daar moet ie ook goed voor zijn.

Ik heb ook die bruine vzh zadel van ponypret gezien en vond deze erg leuk maar het is geloof ik geen merk gaat het dan ook schuiven(hoorde dat de wintec heel erg schuift en dat ik dan beter een goed merkzadel kon doen omdat deze goed liggen)
Heb je advies voor mij of antwoorden op deze vragen? Ik zou het graag willen horen,

Groetjesz,

Anoniem

Re: Veel zadelvraagjes en trekker pro endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 20:14

Ik heb hem en vind hem prettig.
Reed hiervoor met een barefoot en die schoof helaas op mijn pony wel wat,en ik zocht wat meer steun.
De trekker prijzen kan je vinden op
www.buitenzinnig.nl
erg vriendelijke behulpzame mensen,ze horen mijn vragen ook altijd geduldig aan.

Ik rijd er dressuurmatig mee en lange buitenritten,dat gaat helemaal prima.
Wat voor mij de doorslag gaf,is dat het zadel aan te passen is. Gezien 2 onafhankelijke zadelmakers('normale zadels')hebben gezegd dat mijn pony nog goed spieren moet ontwikkelen en dan wel 2 boommaten breder kan worden. Dit zadel groeit mee.
Of ik het eeuwig houd weet ik niet,wellicht stap ik ooit nog wel over op een wat specifieker zadel.
Maar ben er erg tevreden over.

Ook de zitmaat is verstelbaar,de mijne staat op de 18 inch en kan kleiner,dit doe ik zelf niet.
er is ook een ponymaat,maar die is denk ik echt voor kinderen..

voor mijn gevoel neigt dit zadel meer naar gewoon dan boomloos qua uiterlijk en gevoel.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 10:01

Dank je voor je antwoord, ben al een stuk wijzer geworden ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 10:07

Ik heb hem ook.
Zeer tevreden gebruiker :j
Ik rij er alleen mee buiten dus breng er heel wat uren in door.
Gaat allemaal super. Zadel zit lekker zacht (als je binnenkort foto's voorbij ziet komen met een bontje erop heeft dat daar dus niks mee te maken ;) )en ligt super stevig op mijn ronde Fjordje.
Reed hem eerst echt boomloos, maar dat schoof teveel.
De trekker hoef ik maar 1x licht aan te singelen en dan ligt ie als een huis.

Voordeel en doorslag bij aanschaf was voor mij de aanpasbaarheid.
Mijn fjord was toen veel te dun en wist dat hij dus nog behoorlijk bij zou komen.
Dat je hem dus helemaal kunt aanpassen is ideaal. Ook aan jezelf.
En het voordeel dat je het zadel met normale dekjes kunt gebruiken waardoor het prijstechnisch ook leuk blijft.

Die van mij komt ook bij Buitenzinnig vandaag.
Hele nette service en kan er altijd terecht met vragen.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 10:39

Is het zadel ook voor pony's met een korte rug? En hij schuift dus echt niet naar voren of opzij, heb je dan een speciale singel voor nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:29

Mijn pony heeft een héle korte rug,en het past.
Wil best een dezer dagen een foto maken als je dat wilt.
Ik gebruikte een leren singel,ietwat anatomisch gevormd en heb nu een neoprene kortere singel.
Hoeft geen speciale singel aan.
En geen speciale dekjes oid...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:05

Ik heb er ook één met een korte rug :j
Hij schuift niet idd.
Ga vanaf nu rijden met een fra supersingel dus ben benieuwd.
Maar dat is niet omdat hij dus met de andere schoof. Ook daarmee ligt ie als een huis.

Heb nog geen foto met het bontje erop, dat heeft het weer nog niet toegelaten helaas.
Afbeelding

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-12 17:16

darkchrystal: ja graag als je dat zou willen doen? Zijn de zadels ook licht of heel zwaar?

Silence: thanx voor je foto eerst leken ze me best groot en fors van formaat maar het valt mee op je foto te zien en volgens mij heeft jouw pony nog een kortere rug dan die van mij, heb je het zadel al lang, waarvoor heb je voor deze zadel gekozen? Wil je ooit weer een andere zadel?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:36

Ze zijn zeker niet zwaar. Ik kan hem met 1 hand dragen.

Valt wel mee inderdaad.
Ik heb ervoor gekozen omdat ik een fijn zadel zocht voor lange tochten.
Had eerst een barefoot, maar die was dus te lang.
Maar wilde wel graag boomloos blijven omdat Jimmy toen nog vrij mager was en bij moest komen.
Het zit niet in de planning om een ander zadel te nemen, daarvoor ben er te happy mee.