Slofteugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TornadoSchat

Slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 12:37

ik zat onlangs bijna in de prinkeldraad omdat mijn allerliefste paardje door de buitenlucht opeens echt begon te crossen, vond het heel gevaarlijk omdat als ze zo doet ik haar echt niet kan houden, maar in stap helemaal geen probleem , in draf ook niet, maar dan in galop crost ze alle kanten op met my. Toen kreeg ik de tip van mijn lesgever om een slof te gebruiken maar dan enkel buiten in die galop, maar ik weet het niet zo, ja ik vind het verschrikkelijk als ze zo doet en het is nu al elke keer dat ze buiten gaat zelfs mijn ouders beginnen hun twijfels te krijgen of het wel veilig is zowel voor ;y als voor sundance. Maar ik ben niet echt voor het gebruik ervan, persoonlijk vind ik dat een paard dan erg verkramt loopt, maar dat hangt natuurlijk af van de juiste gebruikswijze, maar toch. ik heb al veel geprobeer eerst in de piste rijden waar ik haar meer vooruit moet rijden dan inhouden, maar zelfs dan als ze buiten is, lijkt het net of ze ontploft.. en aan gezien ik wel vaak een buitenritje wil maken voor de ontspanning en mijn paardje zelf vind het ook heel fijn buiten, begin ik te vrezen dat mijn ouders me dit gaan verbieden als sun nog zo doet, want het is niet dat ze een beetje onder me wegloopt, maar ze crost de andere paarden voorbij en ik heb er gewoon niets meer aan te zeggen.

FriesWytske

Re: Slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:39

Wat dacht je er dan van om eerst te zorgen dat je meer controle hebt. En dan de galop buiten eerst te vergeten. Denk dat dat beter is dan direct maar weer naar een slofteugel te gaan grijpen. Ook al is het op advies van je instructeur.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:42

Ik heb een erg sterk paard wat over blij word buiten.. Heb er buiten ook standaard 1 om hangen, veiligheid gaat voor.Gewoon tijden je les even mee oeffenen.. Als je hem goed gebruikt is er niets mis mee.. Helaas kan 1 op de 50 ruiters er fatsoenlijk mee rijden.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:07

Alle (jonge) paarden die ik mee neem de bossen in hebben er een losse slof aanhangend. Zodra ik m nodig zou hebben kan ik m er bij pakken. T is net die extra rem...

Ik zie er ook echt geen problemen in, om de slof er bij te hangen. Zolang je m niet nodig hebt, doet ie ook niks. Pas als je m er bij pakt.

Prima hulpteugel bij t juiste gebruik. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:17

Doet ze haar hoofd omhoog of naar voren? Als het omhoog is, al eens een martingaal gebruikt?
Kun je weinig kwaad mee doen en helpen ook. Doe het singelstuk met ringen wel op de goede hoogte, anders heeft het nog geen nut.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:21

Ik denk, dat je over het algemeen best controle hebt, dus dat oefenen heeft geen zin, want dat kun je al.
Als het echt alleen in galop is, dan gewoon een slof eraan doen. Je moet gewoon een paar keer een goede ervaring hebben en dan wordt je paard vanzelf ook wel rustiger in de galop.
De slof is echt geen martelwerktuig hoor. Als je hem maar eerlijk gebruikt!