ik heb het probleem dat het zadel (dat overigens meerdere keren is nagekeken en helemaal in orde is) naar rechts wilde schuiven. dat deed het vooral als het paard wat gespannen raakte en haar rug ging spannen, of rare sprongen maakte.
ik had al enige tijd geleden opgemerkt dat haar linkerschouder minder bespierd leek dan haar rechterschouder en ik vond dit juist erg merkwaardig omdat ze links zoveel sterker en handiger is dan rechts.
nu ben ik er dus achter dat ik zelf naar rechts zak, daardoor knik ik in in mijn linkerzij en duw ik het zadel min of meer tegen de schoft aan. daardoor is er een atrofie ontstaan op haar schouder.
nu ik weet waar het aan ligt ben ik hard aan het werk mijn houding te verbeteren, maar het is moeilijk recht zitten op een zadel wat kan schuiven. dus zou ik graag wat advies vragen over een tijdelijke onderlegger voor dit zadel.
ik wil dus graag een onderlegger die ik links onder het zadel kan leggen, of eventueel links meer kan opvullen dan rechts. het heeft namelijk geen zin om er gewoon een bontje onder te kwakken dat aan beide kanten even dik is, dan ligt het zadel alsnog scheef

ik wil met deze onderlegger het zadel recht leggen, hierdoor is het voor mij makkelijker om mijn nieuwe houding te handhaven en hoop ik de spieren in haar schouder te ontdoen van de druk die voor een atrofie heeft gezorgd en dáárdoor hoop ik dan weer dat de spieren zich weer opbouwen waardoor ik de onderlegger weer kan verwijderen.
opvullen van het zadel doe ik liever niet. ik heb een bates zadel met cair en ik heb met een vorig zadel ( zelfde type, ook met cair) erg slechte ervaringen gehad met het opvullen met wol. dat zadel is er alleen maar slechter van geworden.
daarnaast vind ik het veel praktischer om een onderlegger te gebruiken, die kan ik er immers zo weer onder vandaan halen als ik wil, waardoor ik tussendoor kan bekijken of het zadel al rechter ligt of niet.
ik heb niet zo heel veel verstand van welke onderleggers er allemaal zijn dus hoop ik dat iemand hier een paar goede kan voorstellen.
op zich heb ik ook geen probleem met een beetje "do it yourself". als de beste oplossing is om een bontonderlegger kaal te scheren aan een kant dan doe ik dat met liefde
ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven!
ProLite pads zijn ideaal! Zitten aan weerskanten 3 pockets in en worden geleverd met meerdere vullingen in verschillende diktes voor iedere pocket die je naar wens met elkaar kunt combineren.