Hallo allemaal, ik zit met een redelijk groot probleem... Ik heb een arabier en normaal doet zij helemaal niets als ik haar hoofdstel aandoe(met bit) maar sinds vorige week begint ze heftig met haar hoofd te schudden en wil ze haar bit niet meer aannemen ! Haar stalhalster is helemaal geen probleem en ze laat zich overal zonder probleem aanraken, behalve wanneer ik met het hoofdstel tevoorschijn kom... Heb al op aanraden van andere mensen een wortel aan het bit gewreven maar niets helpt... iemand tips? of heb je dit ook meegemaakt?
Celien
Rintah
Geplaatst: 30-12-11 20:35
logische verklaringen zijn last van de tanden/ mond, of dat het bit niet past (knellen, in gehemelte prikken enz)
je ziet wel in de mondhoek 2 rimpeltjes als je het bit inhebt? misschien dat hij opeen of andere manier niet meer past door verstellen van riempjes ofzo?
- bit tegen haar tanden aangeklapt bij het uit doen - meerdere keren achter elkaar een kout bit in gedaan - last van haar tanden - plekjes in de mondhoeken - niet goed passend bit - bit dat te los hangt waardoor het tegen haar tanden klapt
Ik zou eerst uitzoeken doormiddel van de tandarts of iets anders waarom ze het bit niet wil aannemen , een paard doet alles met een reden dus er moet iets gebeurd zijn . Als ze echt pijn heeft is het natuurlijk heel logisch dat ze hem niet meer aanneemt.
Nobbels24
Geplaatst: 30-12-11 20:55
Heb je eventuele gebitsproblemen al uitgesloten? Misschien even de tandarts laten komen? ----zie dat dit al genoemd is---- Eet je paardje ook normaal?