Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TAVA schreef:Ik denk dat je niet helemaal goed hebt gemeten. Meestal zit er tussen rugmaat en borst staartmaat ongeveer (+/-) 50 cm. Zo worden paardendekens ook berekend. Je moet voor het bepalen van de maat vanaf de schoft naar de staart (los gemeten dus over de rug heen en niet met een strak meetlint) en van het midden van de borst naar het midden van het achterbeen meten. Dus bijvoorbeeld in jouw geval bij 115 cm is de maat van borst naar midden achterbeen +/- 165 cm. Maar paarden van 1.63 m hebben meestal en ruglengte van 135 cm dus een dekenmaat van 185 cm. Waarom meet je niet gewoon nog een keer of je vraagt daar waar je de deken wil kopen of je ook mag ruilen als die niet past. let er wel op dat de deken bij het passen schoon moet blijven. Veel geluk bij het vinden van de juiste deken.

Ingeborg86 schreef:nicky_rilana schreef:
Ja...deze had ik ook gevonden, maar dan kom je dus uit op een dekenmaat 175... Maar gezien z'n hoogte zou dat dus weer niet uitkomen... Misschien dan toch een 185?
Marieke_K schreef:Bucas zijn fijne dekensik zou zelf twee maten bestellen: 185 en 195. Mijn haf is 1.50 cm hoog en heeft dekenmaat 195
Komt mede doordat hij zo breed is.
Maar je zegt dat hij vaak aan zijn deken trekt, welke maat ligt er dan nu op?