Ervaring Tekna zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OpaBokt

Ervaring Tekna zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:40

Afgezien van: [HAR] Welk Zadel?

Vraag ik me af wat de ervaring hier is met de Tekna zadels. pasvorm, valt 18 inch ook egt 18 inch goed voor hoge schoft. Goede kniewrongen? Kwaliteit etc.

Mijn voorkeur gaat hier toch wel naar uit, wil hem na laten kijken eventueel boom laten veranderen door zadelmaker van Divoza, zij hebben hier meeste ervaring in en doen dit ook. Wat ik heb begrepen.

Hoe zijn de singelstoten verder etc. etc.

Alvast bedankt

MarimaCarona

Re: Ervaring Tekna zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:39

ik heb gisteren nog op een tekna 18inch gezeten, zadel is vrij smal qua zit, 18 inch is ook echt 18 inch. kwaliteit is volgens mij dik in orde.

vond wel dat er veel ruimte voor mijn knieen zat, kan ook zijn dat de wrongen ver naar achter zaten want ik geloof dat je die kunt verplaatsen dmw klitteband.

splashie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:16

Ik ga er in ieder geval nooit aan beginnen. Made in China! Geef mij maar Engelse kwaliteit en niet die namaakrommel uit China.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:42

Het is gemaakt in duitsland....voor je het nog niet wist ;)

ik heb er geweldige ervaringen mee, maar van mij had je het al gehoord ;)

splashie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:29

[quote="JamieShanin"]Het is gemaakt in duitsland....voor je het nog niet wist ;)

Dan ben je toch echt verkeerd geïnformeerd JamieShanin. Tekna wordt geïmporteerd door Imperial Riding en wordt toch echt gemaakt in China.
Lekker goedkope productie en goed in namaken.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:26

Ik heb mijne van een fabrikant in Duitsland ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:30

Wat komt er tegenwoordig niet uit China? Ik kan trouwens nergens vinden dat IR een chinees merk is, maar dat ter zijde.
Kwaliteit prijs verhouding lijken mij correct.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:38

Een jaar geleden gaf de zadelmaker aan dat een tekna zadel het enige passende zadel in mijn prijsklasse was (hij had gewoon weinig tweede handse).
Ik heb het toen toch niet gedaan, omdat er wel een aantal dingen met klitteband etc vast zitten, en ik het niet een hele degelijke indruk vond maken. En ik veel liever een leren zadel wilde.

Achteraf ben ik blij dat ik het niet heb gedaan heb via via gehoord dat tekna zadels soms door verkeerde ligging het ontwikkelen van de spieren op de rug in de weg kunnen zitten, en de rug zich om het zadel vormt, en niet andersom.
Maar dat heb ik niet uit eigenervaring dus kan een fabeltje zijn.

Als ik jou was zou ik nog even doorzoeken naar een goede tweede handse.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:42

Ik heb die verhalen ook gehoord, maar tegelijkertijd heb ik ook weer hele positieve verhalen gehoord. Dat is hetzelfde als met de wintec zadeltjes. Ik denk dat het er een beetje aan ligt wat je zoekt in een zadel en hoe groot je budget is. Een Tekna zadel is al te krijgen nieuw voor 525 euro. Daar zul je geen nieuw leren zadel voor vinden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 14:51

Weet je wat het is met die zadeltjes? Mensen kopen die omdat ze zo lekker goedkoop zijn, maar verwachten dan wel dat ze even goed zitten en zo kwaliteitsvol zijn als duurdere zadels en dat is gewoon niet zo. Wintec bv. (Tekna ken ik niet) is helemaal niets mis mee, maar het is en blijft een simpel lichtgewicht zadeltje.

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:29

Vrijdag komt de zadelmaker met een Tekna zadel :)

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:43

Ik ben heel benieuwd hoe je het zadel vind. Zou je dan even een foto hier willen posten wanneer je er zelf ook opzit, ben benieuwd hoe je houding dan is..

Of vraag ik nu teveel? :D

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 10:35

Zal is kijken :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:15

Zaterdag over een week komt mijn zadelmaker ook langs met een tekna :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:17

Bij mijn paard zijn ook Tekna zadels gepast.
Vond het erg mooie zadels om te zien.
Helaas kreeg je bij zowel de medium als brede boom het brugeffect op de rug.
Dus ze zijn het niet geworden helaas.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:21

Gini schreef:
Weet je wat het is met die zadeltjes? Mensen kopen die omdat ze zo lekker goedkoop zijn, maar verwachten dan wel dat ze even goed zitten en zo kwaliteitsvol zijn als duurdere zadels en dat is gewoon niet zo. Wintec bv. (Tekna ken ik niet) is helemaal niets mis mee, maar het is en blijft een simpel lichtgewicht zadeltje.

Maar met 10 jaar garantie. En dat krijg je bij heel veel duurdere zadels niet. Dus geef mij dan maar Wintec. serieus, je hebt het hier over een absoluut A-merk. Ik geef toe, leer is mooier en zit fijner. Maar wintec is super.

Tekna is ook goed hoor. Geen idee hoe het daar met garantie zit. Maar het zijn wel mooie zadels (maar ik kan er op een bok niet op zitten, dus weet niet of het een zadel voor mij is).

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 13:29

Ik heb een 17 inch tekna dressuur zadel en ik ben er heel blij mee. Heb hem nu ruim n half jaar en hij is nog helenaal heel, ligt precies goed op mijn paard zonder aanpassingen. En de kniewrongen vind ik heel fijn, ik was dit echt niet gewend want hiervoor reed ik manege paarden met hele platte veelzijdigheid zadels maar mijn zit is een stuk beter geworden en ik rijd er ook endurance wedstrijden mee :) mensen dachten dat ik een leren zadel had dus wat betreft isie toch niet lelijk :P stalgenoot heeft hetzelfde zadel en is er ook heel blij mee.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 14:19

Had net ook al gereageerd bij het andere Tekna topic, maar zal jou de info ook even doen.

Ik heb zelf ook een Tekna op mijn wedstrijd paard liggen. Vindt het geen verkeerd zadel voor wat betreft prijs kwaliteitsverhouding.
Het is overigens ook een hele lichte zadel als ik vergelijk met de lerenzadels.
Ze zijn ook heel erg makelijk schoon te maken. En mocht je een dressuur kiezen kun je de wrongen er eventueel ook uit halen. Dit zit met klitterband vast.

edit: wat je overigens ook kunt doen is gewoon een zadelmaker bellen of die langs wil komen met zadels. Die kan dan gelijk kijken of het goed ligt of niet en jij kan diverse zadels uitproberen of ze een beetje fatsoenlijk zitten.

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-12 18:07

Ik heb sinds gisteren een tekna zadel :)

Bevalt me tot nu toe helemaal prima goede kniewrong en lag in 1x perfect op mijn paard

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:39

Nou helemaal goed. Veel plezier ermee !

Shantyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:05

Hoi ik dacht dit topic maar weer eens op gang brengen.
Nu ben ik een beetje aan het rond kijken ( niet puur tekna) voor een bruin spring zadel in een redelijke prijsklasse, ik heb op HB Horses het zadel 'Philippe fontaine lyon' gevonden een prachtig zadel denk ik. Maar heeft iemand er ervaring mee? of ziet het er niet uit als een goed springzadel. Ik hoor het graag. Is het ook mogelijk om de zadelmaker te laten komen met zadels in jouw prijsklasse, en hoeveel afspraken zijn er dan nodig (of ik voor het kopen een zadelmaker moet laten komen of daarna. Of allebei!)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:07

Omdat dit inmiddels wel een heel oud topic is plaats ik hier een slotje.
Je mag je vraag wel in een eigen topic plaatsen.