Past dit bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

Past dit bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 09:32

Ik heb het vermoeden dat het bit van mijn verzorgpaard wat te dik is in haar mond. Het is een enkel gebroken bustrens.

Afbeelding

Wat denken jullie?

Het is niet echt een duidelijke foto, ik zal vanavond proberen een goede foto te maken.

Angela

Re: Past dit bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:12

Je kan dat niet aan de hand van een foto van de buitenkant bepalen (en een foto met mond dicht en bit in maken is een beetje onmogelijk). Waarom denk je dat het bit te dik is? Wat doet je paard?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 11:01

Ik heb het idee het te vol is in haar mond. ze kan haar mond niet goed sluiten.

myrrie08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:02

Het lijkt wel een beetje te smal, er moet aan elke kant een halve centimeter ruimte uitsteken ;)

stoeltafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:35

Op het eerste oog is dit bit te vol, van een foto kun je dit enkel niet goed beoordelen.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 20:53

xFlorine schreef:
Op het eerste oog is dit bit te vol, van een foto kun je dit enkel niet goed beoordelen.

Wat bedoel je met te vol?

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:05

Dit is een bustrens en die zijn zo dik om minder scherp in te werken. Iets dunners doet sneller pijn. Voordeel van dit systeem is ook dat de lip niet zo snel tussen de ring kan komen als bij een zogenaamde watertrens. Verder heeft de bus een beetje een hefboomwerking zodat het scharnierende midden op de tong gedrukt wordt bij het aannemen van de teugel.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:10

marietta schreef:
Dit is een bustrens en die zijn zo dik om minder scherp in te werken. Iets dunners doet sneller pijn. Voordeel van dit systeem is ook dat de lip niet zo snel tussen de ring kan komen als bij een zogenaamde watertrens. Verder heeft de bus een beetje een hefboomwerking zodat het scharnierende midden op de tong gedrukt wordt bij het aannemen van de teugel.

Wat ontzettend knap dat jij van deze foto kan zien dat dit een enkelgebroken bit is!

TS, je kan hier echt niets van zeggen. Bustrensjes lijken altijd dikker aan de buitenkant, bij de ringen. Dat zegt niets over het midden van het bit. Daarnaast zegt, zoals hierboven al genoemd is, hoe het bit in de mondhoek ligt helemaal niets over de ruimte die je paard nog heeft tussen het bit en het gehemelte, dat kan je zo echt niet zien.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:14

Ehm, dat staat in de OP, dat het een enkelgebroken is :+

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 20:16

MiSsY_Me schreef:
Ehm, dat staat in de OP, dat het een enkelgebroken is :+

Nevermind, ik ben echt blond soms....Sorry marietta!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 00:31

marietta schreef:
Verder heeft de bus een beetje een hefboomwerking zodat het scharnierende midden op de tong gedrukt wordt bij het aannemen van de teugel.

Wat een ontzettende flauwekul. Enkel combinatie- en schaarbitten hebben een hefboomwerking. Een gewone bustrens per definitie niet.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:41

marietta schreef:
Verder heeft de bus een beetje een hefboomwerking zodat het scharnierende midden op de tong gedrukt wordt bij het aannemen van de teugel.

Knap dat een bustrens een hefboomwerking heeft...

TS, is er niemand op stal, stalgenoot of lesgever, die kan oordelen of het bit te dik is? En kan je niet met de eigenaar overleggen, misschien heeft ze wel een rede voor dit bit?