Nieuwe merken vs kwaliteit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Nieuwe merken vs kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 00:30

Even een discussie starten aan de hand van MIJN mening. Voel je vooral niet aangevallen als je een andere mening hebt.

Ik merk toch wel vaak dat er steeds dure (!!) nieuwe merken op de markt komen waarbij de kwaliteit te wensen over laat.

Neem bv Lielen. Ontzettend duur maar een kwaliteit waar zelfs de chinese import niet mee durft aan te komen. Is na een jaar of 2 failliet gegaan omdat de winkels ze niet meer wouden afnemen. (waarom zou het toch?)

Zo ook Robbys. Ontzettend duur en kan bij lange na niet tippen aan de toch nog iets goedkopere A-merk Kingsland. (nu alles in de aanbieding voor minder dan de helft)

Gister zag ik bij Divoza weer een nieuw ''exclusief" (en dus veel te duur) merk waar ik de naam alweer van kwijt ben. Spul eens in mijn handen gehad en ik schrok weer van de slechte kwaliteit. En dan 200 euro voor iets durven te vragen terwijl het nog geen 20 waard is.

Wat vinden jullie er nou van? Wat zijn jullie bevindingen?

HTM

Re: Nieuwe merken vs kwaliteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:40

ben benieuwd welk merk jij in je handen hebt gehad.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:44

tsjah er zijn altijd mensen die proberen met een kwalitatief 'slecht(er)' product toch in de spotlights te komen... je moet je absoluut niet laten verleiden doordat er exclusief op staat... als je producten en/of merken goed kent dan zou ik het aandurven om bijvoorbeeld dat ene dure dekje ofzo te kopen/bestellen... is het een geheel nieuw merk voor diezelfde prijs zou ik toch afgaan op wat mijn eerdere ervaringen waren!

de leveranciers moeten inzien dat meteen als luxeproduct op de markt komen vaak geen zin heeft, een merk moet naam krijgen... zie hier op bokt de rondgenaaide lakhoofdstellen van premiera... vind ik persoonlijk voor een hoofdstel redelijk aan de prijs en zou het daarom als nieuw product niet snel kopen... door de mooie afbeeldingen die langskwamen met daarbij behorend de goede reacties van bokkers zou mij dus wel over halen om zoiets te kopen, ondanks ik het boven budget zou vinden... waarschijnlijk is er bij de productie van dit hoofdstel eerst gekeken naar;
- materiaalkeuze, welke kwaliteit?
- vormgeving, wat is 'in' en waar is vraag naar?
- wat is het kostenplaatje nu en wat is de winstmarge?
- is mijn prijs redelijk ten opzichte van het product?
- enz
- enz
- enz

je kunt dus mazzel hebben dat het luxeproduct loopt maar vaak moet daar wat tegenover staan;
- goede kwaliteit
- goede pasvorm
- kwalitatief goede materialen als basis
- goede service
- enz
- enz
- enz

voldoe je aan die dingen dan heb je een goede kans dat je artikel gaat lopen! missen er dingen dan zul je zien dat naar alle waarschijnlijkheid de verkoop minder hoog is...

persoonlijk zie ik van veel merken de goedkopere productie terug en de hogere vraagprijzen daarbij... zie harrys horse... naar mijn idee vroeger veel degelijker, nu naar mijn idee snelsnel productie met kwalitatief mindere materialen en toch prijzen verhogen... zo ook anky... als ik voel naar de vulling en stof van de pads van een paar collecties terug zie je dat de bovenstof ook dunner geworden is net als de voering... wellicht is dit zo bedoeld maarja.. als ik bijvoorbeeld zeg verbeterde uitvoering of vernieuwing, wie checkt dat?? de meeste mensen gaan hier toch wel in mee en denken ach het zal wel... ze kennen het merk en als dit ook goed bevalt zullen mensen dit toch wel blijven kopen...

dit zie je steeds vaker terug komen...

er zijn merken die naar mijn idee wel steady blijven... dit zijn merken als eurostar en eskadron... wellicht vandaar de (belachelijk!) hoge prijzen... die hebben waarschijnlijk voldoende marge waarschijnlijk en hoeven niet extreem veel goedkoper te produceren en/of duurder te verkopen...

ach, mensen proberen soms eens wat, soms succesvol maar zonder kritisch oog op kwaliteit komt zo een merk er toch niet doorheen!

*edit: zo heb ik persoonlijk liever een artikel van een B-merk waar goed over nagedacht is dan een duur A-merk zonder dat er minder goed nagedacht is over kwaliteit maar alleen gedacht is aan de merknaam en veel winst...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:37

Lielen of Robby's? nooit van gehoord.

Er zijn hele goede merkloze produkten soms. En soms kopieren ze gewoon van elkaar. Dan doet het merk er soms wel toe en soms niet (afhankelijk van hoe goed de kopie is).
Ik kijk naar kwaliteit, merkje doet er niet toe.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:39

Er duiken inderdaad steeds meer dure merken op, Robbys had ik ook al gezien, geen goede kwaliteit dus?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:50

Lie-len. Sheila de Vries heeft dat nog (mee) ontworpen. De wedstijdjasjes hebben de winkels nooit bereikt.

Ruitersport is grotendeels een gevoelsmarkt. Mensen in deze branche zullen misschien eerder "paardenmensen" zijn dan "ondernemers".

stoeltafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:36

Ik heb een vrij onbekend merk: Albion

en ben er heeel tevreden over!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:40

Albion is niet onbekend hoor :n

Ik heb zelf een aantal artikelen van Robby's en ik ben er echt heel tevreden over. Ook na een aantal keer wassen is het nog mooi.

Met Lie_Len heb ik geen ervaring. Die prijzen stonden me echt niet aan :n

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 14:47

Eerlijk is eerlijk, de rijbroeken van Robbys vielen mij allezins mee. maar de jassen en waterdichte winterdekens vond ik erg tegenvallen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:55

ben het wel redelijk met jullie eens. een merk moet eerst zich bewijzen.

wat ik goeie merken vind zonder ster allures zij ninnd eurostar, kingsland. ze zijn niet goedkoop.. maar hebben wel kwaliteit.

harry;s horse was vroeger leuk. maar wordt ook steeds duurder. en of de kwaliteit nou beter wordt.

mondoni en het eigen merk ven EJ zijn wat goedkoper.. soms ook de kwaliteit. maar soms kan het net zo goe dmee

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:58

Ik heb juist jassen van Robby's :j
En dekjes zijn ook fijn!

Harry's Horse vind ik troep. En van de rijbroeken liggen mijn benen altijd open.

Horze vind ik ook een heel fijn merk!

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:45

Ania schreef:
Eerlijk is eerlijk, de rijbroeken van Robbys vielen mij allezins mee. maar de jassen en waterdichte winterdekens vond ik erg tegenvallen.

Ik heb een hele collectie van Robby's.
Rijbroek,vest,winterjas,dekje,bandages & fleecedeken.
Moet zeggen dat het me absoluut bevalt. Vind het erg fijne kwaliteit.
Aantal keer wassen en het ziet er nog steeds goed en mooi uit.
Ben er erg blij mee :)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:47

nou, vind het wel meevallen hoor. Lie- len heeft prima rijbroeken, goede pasvorm en mooie stoffen. Denk meer dat het model van de bovenkleding wat te exclusief was. Een wollen jasje wat naar de stomerij moet, tja dat is voor mij niet handig hoor. Maar de fleecevesten en rijbroeken zijn leuk, en mooie snit.
(en pas betaalbaar in de uitverkoop)

robby's ken ik dan niet, maar leek me best leuk.

summerHF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:01

Hallo,

Niet allen de consument merkt verschil in kwaliteit en prijs. de ondernemer ook.
Wij draaien nu zo'n anderhalf jaar met onze webwinkel en hebben ook merken als harry's horse, robby's anky. de duurdere als kingsland etc.

maar waar (bij ons dan) veel vraag naar is zijn de producten van HB en Horze. de overige merken gaan gewoon minder, net zoals jullie al aangeven. Mondoni en Horka lopen goed op hun laarzen en rijbroeken (de nieuwe van Horka zijn gaaf! en voor de kinderen natuurlijk redhorze!)

Kwaliteit tegenover prijs wij zijn vanaf het begin al enthousiast over G-riding, goedkoop maar kwalitatief sterk. helaas hebben ze geen vaste collectie en koop je in wat ze p dat moment hebben.

Voor de mensen die robby's helemaal niks vinden: er is een periode geweest dat ze productie fouten hebben gehad.
die wel de verkoop in zijn gegaan om wat voor reden dan ook.

ukkielinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:32

Wat denk je tegenwoordig van de prijs / kwaliteit van Harry's Horse.
Kwaliteit is nogsteeds prut!

Tevens de hoofdstellen van het eigen merk van Ooteman, drama!
En dan durven ze er zo veel geld voor te vragen?!
Voor bijna hetzelfde geld heb je een Kieffer