Ik rijd nu mijn paard (paardje heb ik nog niet zo lang) op een dubbelgebroken bustrens, ik vind deze totaal niet fijn in haar mond liggen heb ik het idee.. Maat is wel goed, lengte(18 mm, 14,5 cm) Nu heb ik een vrij dik bit en ben ik op zoek gegaan naar een dunner bit, maar nu lees ik weer dat té dun weer scherper is.. Wat is nou een gemiddelde dikte? Ik weet dat elk paard weer anders reageert, maar ik ga niet zomaar wat bitten kopen om vanalles te passen
Lenen wordt ook moeilijk.. Heb ook een meroth-bitje gebruikt en daar liep ze best wel goed op, maar als ik misschien in de toekomst wedstrijden zou willen rijden is die weer niet toegestaan.. en dan moet ik weer een overgang maken naar een bit.. Ik weet het niet meer
Wat raden jullie aan? Al weet ik dat elk paard weer anders reageert en het aan de hand van de ruiter ligt etc. etc. Maar wat is een gemiddelde dikte? Veel goedkopere bitten zijn 18mm en 14mm en duurdere zijn vaak dunner, waarom dat? En een onderlegtrens is dus weer scherper? 
lekker handig en fijn voor het paard?