hoe is het zadel Wintec 500 Flock dressuurmodel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

hoe is het zadel Wintec 500 Flock dressuurmodel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 16:17

Graag info/ervaringen van mensen die ook een zadel Wintec 500 Flock (wol gevulde kussens, dus NIET de "Cair" uitvoering) in dressuurmodel hebben? Zit 17.5 inch.
Welke boom hebben jullie er in en op wat voor paard ligt-ie.
Hoe zit-ie?
Hoe bevalt het Y singel systeem?
Kortom: voors en tegens, en reacties gevraagd, ik krijg er namelijk een voor op mijn Tinker x Fries (avatar-foto) van 8,5 jaar.

terpentijn

Re: hoe is het zadel Wintec 500 Flock dressuurmodel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 13:24

Kom op nou, NIEMAND die zelf zo'n Wintec 500 Flock zadel/ervaringen er mee heeft? Dat kan toch niet?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:20

welk zadel bedoel je precies? de gewone wintec 500 zonder cair?

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:00

bedoel je de nieuwe wintecs?
ikheb een 17,5 zonder cair dressuur versie.
1 keer op gezeten maar niet mee gereden natuurlijk (mijn paard is nog geen 3)
vind hem wel heel hard maar ik ga m gebruiken voor het inrijden.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:33

Ik heb dat zadel op een van mijn Friezen, met de breedste boom erin.
Hij is zelfs nog iets breder gemaakt (door de zadelmaker) omdat ik met een bontje rijd.
Vind hem voor een Wintec wel lekker zitten maar je moet het niet vergelijken met een leren zadel want dat zit toch echt veel lekkerder.
Ik heb het zadel zelf gekocht als inrijd/doorrijd zadel, en gebruik hem dus ook soms op meerdere jonge paarden.

Ik heb ook de wolgevulde kussens gekozen omdat deze ook gewoon goed aan te passen zijn aan je paard.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 19:44

Ik heb hem ook. Ik vindt hem lekker zitten, niet te hard. Verder lag hij goed op m'n fries, ze is nu wat gegroeid dus moet nog even kijken of het helpt om er het grootste kopijzer in te doen.

Wat ik zelf fijn vindt is dat je de beugels onder het zweetblad kunt bevestigen. Scheelt heel wat slijtage plekken op het zweetblad.
En ja kwa onderhoud natuurlijk helemaal ideaal!

Je kunt hem kwa zit natuurlijk niet vergelijken met een kieffer. Maar hij zit lekker en beter als menig ander leren merk zadel. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 08:37

ik vind de nieuwe wintec 500 maar hard en erg kollosaal,ze zijn ook langer in de lengte(door de keilkussens) dan de oudere types,pas daar mee op met lengte van je pony/paards rug..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 16:58

Ja, de gewone, Wintec 500 Flock (dus: zonder Cair-systeem), het dressuurmodel.
Die bedoel ik.

Maar we zijn inmiddels iets verder: met de witte extra wide boom, ligt-ie werkelijk als een HUIS op mijn Tinker x Fries, ben er ook al mee op buitenrit geweest (met het nodige gedans en gebok), vooral vind ik het ook een verschil in doorzitten maken.
Mijn vorige zadel was een leren 18 inch dat leek dus wel een soort keiharde houten schaal, in vergelijking met deze. Ik ben zelf ook maar 56-58 kg bij 1.73 dus die zit daarvan was sowieso altijd al te ruim, maar had ik toch niet veel last van. Eerder van de hardheid van het zitgedeelte.

Jammer dat er niet eerder meer reacties op zijn gekomen, op het topic, maar ja, maakt niet uit: heb het zadel, past goed, zit lekker, blij mee.