[WN] Hoe lopen de maten van chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Hoe lopen de maten van chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:46

Ik heb gezocht en gezocht maar kon geen topic vinden... :o?

Wie kan mij vertellen hoe de maten van (show)chaps lopen?
Heb thuis nu nl. een S-je en die zitten qua lengte goed, alleen krijg ik ze bijna niet dicht...
Ik ben ban dat als ik een M neem dat ze te lang gaan worden.

Iemand een tip om dit makkelijk te meten of uit te rekenen?

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:56

Het lijkt me dat er geen universele maatvoering is, dus bij elk merk zullen de verhoudingen anders zijn.
Ik heb een stukje van mijn chaps afgeknipt omdat ze te lang waren, misschien voor jou ook een optie wanneer ze te lang zijn als je een maatje M neemt.

Succes ermee!

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:20

Er is idd geen universele maatvoering voor chaps, hangt helemaal van de fabrikant af. Stuk afknippen kan niet met alle chaps; als je een yoke onderaan erop genaaid hebt met een 'show drop' ziet dit er vaak niet erg netjes uit als je de schaar erin zet.
Je kan gewoon het beste op een aantal punten je been ( op laten ) meten en aan de hand hiervan een zo goed mogelijk passende chap kiezen met de maattabel van de fabrikant ernaast.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 13:35

Mathilde, heb je toevallig een voorbeeld o.i.d. of een schema van waar ik mijn benen op moet meten en bij welke maat ik dan uitkom of is daar geen table voor o.i.d? Ben er nl. helemaal niet in thuis :+

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:47

ChefsSpecial

Re: Hoe lopen de maten van chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 13:48

Dank je wel!

alyel

Re: Hoe lopen de maten van chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:27

Vraagje, chaps..moeten die wat spannen?

In de winkel kreeg ik die precies vanzelf aan, en nu lijken die wat te spannen. Maar het is leder, dus dat zet nog wel een beetje uit neem ik aan?

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 11:45

Heb je ze gepast met de broek die je gaat dragen als je gaat rijden? De ene broek of de andere wil nog wel eens uitmaken of ze spannen of niet. Ik zelf wil graag ''skin tight" chaps hebben en krijg die zelf niet dicht met bepaalde jeans, alleen met de iets dunnere stretch broeken. Gladleder geeft nog wel een stukje mee.