Het hoeft idd geen nieuw zadel te zijn maar ik was gewoon benieuwd welke merken leren zadels hebben met verwisselbare boom ik kon met google niet zo veel vinden .
Bij Kieffer zijn de bomen aanpasbaar, bij passier ook, maar dit moet wel door een zadelmaker gebeuren, je kunt het niet zelf doen.
Niezel
Geplaatst: 25-12-11 21:09
Kent & Masters, de leren uitvoering van Thorowgood (met dezelfde bomen)
HTM
Geplaatst: 25-12-11 21:10
wij kunnen binnenkort (januari) ook zadels met wisselbare boom leveren.
Prijzen weet ik van de week.
_Dune_
Geplaatst: 25-12-11 22:20
Sommer, Kent & Masters en Bates in ieder geval.
FHS
Geplaatst: 27-12-11 20:07
Een boom verwisselen betekent dat het gehele zadel uit elkaar moet. Een kopijzer verwisselen is een stuk simpeler en zou de gebruiker zelf kunnen, mits je weet hoe te beoordelen wanneer het zadel past of eventueel een ander kopijzer nodig heeft. Laat in ieder geval altijd een deskundige dit beoordelen en bepalen, zodat je dat later eventueel zelf kunt doen, wanneer je weet waar je op moet letten.
In ieder geval Thorowgood en Kent & Masters (van Engelse makelij) en Wintec (van Australische makelij) hebben verwisselbare kopijzers. De Harry Horse versie met verwisselbaar kopijzer is een kunststof zadel, dat in India wordt gemaakt en is absoluut niet te vergelijken met de eerder genoemde merken.
Ja ik bedoelde inderdaad kopijzer verwisselen , maar ik dacht dat dat het zelfde was . Ik ben iedergeval tot de beslissing gekomen dat ik voor een anky zadel gaan daarkan ik ook het kopijzer verwisselen
Lara
Geplaatst: 27-12-11 20:14
Wow zadels zijn goede kwaliteit en verwisselbare kopijzers/headplate, zitten heerlijk, echt super(beter dan alle zadels waar ik ooit op heb gezeten) en ook de luchtkussens worden per paard afgesteld. Oh.. Ik zie nu dat dit niet in je prijsklasse valt, ook tweedehands zou je nog 3x je budget moeten uitgeven wil je een beetje een waardige wow kunnen kopen. Harry's horse is inderdaad niet het beste kwaliteit die je zou willen hebben, een zadel is een belamgrijk onderdeel in het rijden( ofcourse) en wilt wel het beste voor je paard wat jij kunt bieden denk ik?