Kavalkade Veiligheidshalster, ervaringen ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Kavalkade Veiligheidshalster, ervaringen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 13:11

Hoi, ik wil graag weten of een van jullie in het bezit is van het Kavallastic veiligheidshalster van Kavalkade en wat jullie bevindingen hiervan zijn. Mijn paardje doet op dit moment weer erg hangen om dingen waarvan ik het niet kan bedenken maar wel heel vervelend is en zeker voor mijn paard.
En nog even een vraag over de maat, bij paardendrogist heb je ze in cob, paard en xl, heb zelf een Appaloosa en valt meestal tussen cob en paard in.
Maatje paard maar aanhouden ?

cantaloop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 13:23

Het is op zich een fijn halster, hij kan zich niet ophangen want dan schiet het af.
Hij leert echter zo wel dat als hij gaat hangen los kan komen, dus misschien is het beter om een oplossing te zoeken.
Het is idd erg vervelend, die van mij heeft ook zo`n periode gehad. Heb m een paar keer goed op zijn kop gegeven toen hij t deed.
Geluukig gaat het nu goed.
Ik heb hem bij die van mij een poos om gehad omdat ie zich in zijn box aldoor vastzette aan de beugel van zijn bovendeur, en dus al zijn halsters sloopte. ( hij moest toen nog een halster om hebben anders werd hij niet buiten gezet). Hij staat nu zonder halster op stal.
Alleen als hij staakt met meelopen dan heb je dus een probleem, want dan kun je geen druk geven anders schiet t halster af.
Die van mij heeft een full, en valt ook qua maat tussen cob en paard.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 14:33

Oh oke, dan weet ik weer wat meer. Tja ik heb al zoveel geprobeerd maar de oplossing moet nog komen :D . Ik denk wel dat ik dat halster ga bestellen en moet het maar eens aankijken hoe of wat. Zijn er ook nog van die halstertouwen waar elastiek in zit ?? Je hebt een tijd gehad dat je ze overal zag maar het lijkt wel uit de mode -O-

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:22

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 00:45

MelanieB schreef:
[VSW] Ervaring met de Safe Clip?
'
Mijn paard hing ook altijd... nu eigenlijks al tijden niet meer gedaan, helpt super. :j
Hier staat wel wat info in. Ook een mooi filmpje van een paard wat onwijs hangt en hoe het dan werkt.
(vanaf 2.55 ong http://www.smarttieproducts.com/Video.aspx )

Wow MelanieB dat is ook een super oplossing maar zeker nog niet hier te koop ??

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:30

Is wel al hier te koop, heb 'm van de zomer gekocht bij drop en draf in bennekom, toen waren ze er daar net. Kreeg toen levenslang garantie haha dus dacht, kan het altijd proberen maar paard hangt ook niet meer als ik 'm ergens anders gewoon vastzet. Erg tevreden dus :j
Kreeg er ook een extra lang touw bij.

Hier vanuit dat topic ook te koop:
http://www.depaardenverzorger.nl/the-sa ... daard.html
35,- met touw. Heb 'm nu al paar maanden, hangt altijd buiten maar ziet er nog
Als nieuw uit, roest ook niet.

Silence

Re: Kavalkade Veiligheidshalster, ervaringen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:34

De safe clip inderdaad, een fijn hulpmiddel.
Ik heb hem niet tegen het hangen, maar vind hem wel heel fijn in gebruik en denk dat het bij paarden die hangen zeker een oplossing kan zijn,

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 10:12

Super bedankt voor julllie antwoorden en tips +:)+ als m'n geld er weer is ga ik de safe clip met touw direct bestellen en hopen dat het dan stopt.
Fijne dag nog verder :wave: