Iemand ervaringen met henri de rivel zadel??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nura

Iemand ervaringen met henri de rivel zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 09:02

Hallo, ik was gister bij divoza en heb een henri de rivel dressuur zadel gezien. Die zat erg lekker en waslekker zacht leder. ook was ie niet zo duur. Heeft iemand ervaringen met dit zadel? Of heeft iemand 1 te koop? :D

graag hoor ik van jullie.

groetjes

nura

Re: Iemand ervaringen met henri de rivel zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 10:33

niemand???

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:43

Hebben er een springzadel van. Bevalt prima.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:00

ik heb een tijdje gesprongen met zo'n zadel... weet wel niet het model, maar beviel ook wel.
Overigs weet ik wel niet of ze lang meegaan en zo en het kwaliteit ervan

nura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 22:29

Oke maar ze zitten wel fijn?

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:53

ze zitten wel fijn dat wel ;-)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 09:06

Ik heb een HDR-zadel gehad. Na twee jaar was het kopijzer gebroken. Leek wel een soort mode in die tijd, want ik kende nog 2 personen met een HDR-zadel en ook bij hen was het kopijzer gebroken. (is ongeveer 2,5-3 jaar geleden)
Dat na twee jaar een kopijzer breekt, dat zou niet moeten kunnen. Dat dit bij drie personen gebeurt geeft echt de denken. Dat de leverancier vervolgens, ondanks de 5 jaar garantie, deze 3 personen niet verder helpt is echt schandalig :( .
Alleen daarom zeg ik al: nee, niet kopen.

Enkele stalgenoten van mij rijden nu met een HDR. Zij zijn erg tevreden hierover. Ik heb een HDR-Lyon gehad. Een breed zadel met een diepe zit. In die tijd vond ik het erg fijn zitten. Ik zou nu gaan voor een vlakker zadel, maar smaken verschillen.

nura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 08:54

Gooya schreef:
Ik heb een HDR-zadel gehad. Na twee jaar was het kopijzer gebroken. Leek wel een soort mode in die tijd, want ik kende nog 2 personen met een HDR-zadel en ook bij hen was het kopijzer gebroken. (is ongeveer 2,5-3 jaar geleden)
Dat na twee jaar een kopijzer breekt, dat zou niet moeten kunnen. Dat dit bij drie personen gebeurt geeft echt de denken. Dat de leverancier vervolgens, ondanks de 5 jaar garantie, deze 3 personen niet verder helpt is echt schandalig :( .
Alleen daarom zeg ik al: nee, niet kopen.

Enkele stalgenoten van mij rijden nu met een HDR. Zij zijn erg tevreden hierover. Ik heb een HDR-Lyon gehad. Een breed zadel met een diepe zit. In die tijd vond ik het erg fijn zitten. Ik zou nu gaan voor een vlakker zadel, maar smaken verschillen.

Ja ik wil de lyon dus ook kopen. En waar is dat kopijzer voor nodig? En waar zit dat

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:35

Ik heb een aantal jaar geleden een HDR springzadel uitgeprobeerd. Het zadel was splinternieuw, maar na 2 of 3x rijden waren de kussens al zo ver ingezakt dat het zadel al plat op de schoft lag. Ook waren er toen al duidelijke strepen te zien van de beugelriemen op het zadel (was een lichtbruine), kan op den duur natuurlijk altijd gebeuren maar na 3x rijden vond ik wel erg snel! Voor mijn geen henri de rivel weer..

Maar met het zadel wat jij wilt heb ik geen ervaring, dus misschien dat ze inmiddels wel wat betere kwaliteit hebben!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 09:42

Als je googelt op 'kopijzer zadel' en op afbeelding zoekt, dan krijg je naast een hoop complete zadels ook wat kopijzers en een plaatje van de binnenkant van een zadel, inclusief kopijzer :) . Het is een zwaar stuk metaal dat het zadel zijn vorm en stevigheid geeft. Het hoort bij het geraamte, zeg maar.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:45

Er ligt een HDR op mijn verzorghaf. Super zadel, zit heerlijk :j

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:00

Ik heb een HDR zadel tweedehands gekocht. Ik heb volgens mij de dressuur london. Hij bevalt me pri ma. Zit lekker en ligt ook goed. *D

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:58

Ik ben inmiddels afgestapt van het idee om een BF te kopen ( vind hem niet zo lekker zitten ) en heb hier op Bokt een HDR endurance zadel gevonden dat me erg fijn lijkt. boom medium tot wijd stond in de advertentie.
Ik zou graag willen hoe het zit met boomwijdtes Mijn haf heeft een beetje schoft en heeft een compact postuur.
Heb nu een Rossner Amerika vzh 18 inch waar ik zelf in verzuip en eigenlijk ook net iets te lang is voor mijn pony, wel zonde want het is echt nog een heel mooi zadel.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:42

Op mijn eerste paard lag een Henri De Rivel vhz. Erg fijn zadel! Ik heb het 5 jaar gehad en het zag er nog als nieuw uit... :) Moet er wel bij zeggen dat ik heel zuinig ben op mijn spullen ;)