welk zadel KN of JC of een andere

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hillebill

welk zadel KN of JC of een andere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 18:29

Mijn dressuurzadel past niet goed op mijn paard, blijkt zo door mijn osteopaat. Het zadel heb ik voor een jaar geleden aangeschaft en laten passen met paard.
Maar nu schijnt ie helemaal niet correct op mijn paard te liggen.

De kussens aan de voorkant drukken hem op de schouderbladen waardoor zijn schouders niet optimaal kunnen bewegen en hij er deuken in heeft zitten.

Advies was: Custom / Albion of MSFC.
Deze zadels zijn alleen te ver boven mijn budget.

Wat voor zadel kan ik nog meer proberen? Het moet een uitgesneden boom hebben (U boom ofzo??)

Ik zat te denken aan een KN of JC zadel. Of heeft iemand anders nog een alternatief?

Ik heb zelf nu een Passier.

Hoop dat iemand mij kan helpen naar wat voor zadels ik moet kijken waarbij de schouders vrij liggen en een uitgesneden boom heeft. Er zijn zoveel merken, ik weet het niet meer.

dromertje2

Re: welk zadel KN of JC of een andere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 18:31

Ik heb sinds 2 maanden een jc saphire veelzijdigheidszadel en één woord: fantastisch, zalig zachte zadel, een zeteltje.
Deze heeft inderdaad een uitgesneden boom en veel ruggegraatvrijdheid tegenover andere zadels, wat ik persoonlijk goed vind.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 19:41

Of msisschien een tweedehandszadel?

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 20:21

tweedehands zijn die advies zadels ook erg duur. Ik wil het liefst mijn zadel erop inruilen. Tweedehands of nieuw maar kan zo geen winkel vinden die deze of een JC tweedehands verkoopt (overijssel)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:32

Ook geen zadelmaker oid? Eigenaresse van stal heeft voor mij een tweedehands JC dressuur zadel gekocht, echt een super ding! Zijn wel wat biesjes van beschadigd aan de voorkant, maar dat is gelukkig te vervangen, maar daar wacht ik nog mee tot ik met wedstrijden ga starten..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:39

een anatomica, die hebben veel schouder vrijheid en kosten 1500 euro nieuw

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:04

ga niet voor een bepaald merk maar laat gewoon iemand langskomen om in een bepaalde prijsklasse een passend zadel te komen passen.

nura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 08:59

een henri de rivel zit ook erg lekker. Ga er denk ik zelf ook 1 kopen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 09:10

Van wie kwam dat advies?

Hillebill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 12:39

advies was van mijn osteopaat.
Volgende week maar even naar Apeldoorn naar Vrielink. Kijken wat hij eventueel heeft.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:49

Een osteopaat is geen zadelverkoper.
Raar dat hij merken heeft genoemd.

Mijn mening: onbetrouwbaar advies inzake merken.
Hij kan wat vinden van de pasvorm van je zadel, maar kan jou niet op een deskundige manier een merk zadel aanraden.

Passiers zijn hele goede zadels en kunnen vrijwel altijd op maat aangepast worden. Zoek een betere zadelmaker en de kans is erg groot dat voor rond de 200 euro je probleem helemaal kan worden opgelost.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:15

Een osteopaat kijkt op een andere manier naar zadels/de rug van het paard maar kunnen vaak wel zien/voelen of het past. Krijgen ze ook in hun opleiding. Maar een zadelpasser langs laten komen zou beter zijn want weten er veel meer over omdat ze daar natuurlijk voor opgeleid zijn.

Mijn advies zou zijn een goeie zadelpasser langs laten komen. Misschien dat je zadel aangepast kan worden.