daaruit kan het merk uitlezen wanneer het zadel gemaakt is, dus hoe oud het is, waar het gemaakt is, welke kleur, maat en waarschijnlijk ook nog welke winkel hem verkocht heeft.
charlottelot
Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-11 17:31
maar weet je ook welk nummer waarvoor staat? Heb namelijk het serienummer, maar kan er niets mee.
Verschillende producenten bouwen hun serienummers vaak anders op , ieder bepaalt voor zich welke gegevens er in het zadel moeten komen en op welke manier , dus voor de meest betrouwbare uitleg kun je het beste contact opnemen met de producent of een verkoper van het merk die zich er ook echt in verdiept heeft / er verstand van heeft
Galopje1
Geplaatst: 25-12-11 10:34
@ pmarena: Bij Euroriding betekenen de nummers vrijwel altijd hetzelfde. Als je dit eenmaal weet, kan je de nummers zelf ook 'ontcijferen'.
Uit de nummers kan je de datum van productie afleiden en ook de boommaat en de inchmaat staan in het zadel vermeld.
pmarena
Geplaatst: 25-12-11 19:35
Lijkt me wel logisch dat ze van 1 merk in principe hetzelfde opgebouwd zijn , maar als je het van 1 merk weet dan weet je het nog niet van een ander merk
Vandaar even de waarschuwing aan TS voordat iemand het serienummer verkeerd "vertaald"
_Lorette_
Geplaatst: 25-12-11 20:44
De laatste nummers zouden de boommaat aan moeten geven. Volgens mij eindigt het serienummer in mijn Euroriding zadel op 50 en dat is een boommaat 5.
charlottelot
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-11 14:26
bedankt voor alle reacties!
de laatste twee cijfers zijn idd de boommaat, uitgedrukt in 'fit'.
Ik wil graag weten hoe oud het zadel is, dat zou aan het nummer af te leiden moeten zijn volgens mij?